Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, har ett problem som är ruskigt frustrerande och det finns förmodligen ett enkelt svar...

Emellanåt blir ingångsvolymen från mic/ljudkort väldigt låg. Jag använder ett Presonus firebox ljudkort där jag aktiverat 48v, både på ljudkortet och i den software som följer med ljudkortet. Jag använder mig för övrigt av Cubase Essential. Som sagt, det som gör mig otroligt frustrerad är att detta inte sker ständigt, utan bara ibland.

Någon som har nån idé?

\Peter

Annons
Postat

Skulle kunna vara att du ibland spelar in på fel sida av mikrofonen? Alltså baksidan av membranet? Då blir det ofta mycket lägre volym om man råkar göra det.

/M

Postat
Det blev ett enkelt svar :rolleyes:

Hej, nope det gör jag inte (hände ibörjan...) men nu jag här 100% säker på att detta inte är problemet. Det verkar som att fantommatningen inte fungerar, så det kan ju vara fel på ljudkortet?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.