Jump to content
Annons

Nya Mac Pro -09 Ljudnivå från burken.

Recommended Posts

LogIslandProduction (oregistrerad)
Postat

Jag har precis införskaffat den nya Mac Pro Quad 2,66 GHz, och tänkte kolla vad ni andra tycker om ljudnivån från bruken?

Själv trodde jag att den skulle låta mindre vad den gör, det är klart att den är tyst, men ändå ett surr o sus som är starkare än vad jag trodde det skulle vara.

När jag läst om dom tidigare Mac Pro modellerna så verkar det som att dom är riktigt tysta.

Vad tycker ni andra?

Hoppas på rika svar!

Annons
Postat

Det är ju mer processor i den så nog lär det susa mer än tidigare modeller på grund av det.

Postat

intressant detta.

jag funderar på att lägga 27 lock på en mac pro också.

tycker alltid det är ett problem det här.

har du tänkt att använda den till mestadels musik skulle jag nog trots allt

ta tjuren vid hornen och ställa undan datorn. (synd när du vill se på din nya dator)

dock kommer väl den ganska sällan att stegra i nivå vad jag förstår?

vad säger ni Mac Pro veteraner där ute?

Emil

• 2 veckor senare...
LogIslandProduction (oregistrerad)
Postat

När jag läste igenom det folk sagt på 99.se så var det väldigt delade uppfattningar om ljudet.

Vissa var tvungna o anstränga sig för att höra att den ens var igång när dom satt ca 50 cm ifrån burken.

Man kan ju då undra om den personen har väldigt dåligt hörsel/tinitus eller om jag har väldigt bra hörsel, för jag har inga problem att höra ifall datorn är igång när jag står ca 3-4 meter ifrån.

Finns det ingen här på Studio forum som äger den nya Mac Pro och kan säga hur dom upplever ljudnivån?

Postat

Vi har 8-core modellen i våran studio (två processorer) och den står på golvet ungefär 1,5m från mixplats/sweetspot. Och jag upplever den absolut inte som högljudd. Den är väl ungefär hälften så tyst som våran gamla Audiomaster PC, som ju är byggd från leverantören att vara så tyst som möjligt.

Dessutom kan jag meddela att det sitter Texas Instrument chipset på det inbyggda firewire kortet, vilket gör att våra två Fireface 800 enheter rullar på alldeles strålande bra. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.