Jump to content
Annons

IPOD 160 GB


trancedanne

Recommended Posts

Annons
DieHard (oregistrerad)

Å stackars dig. Är det allt för lite? Hur mycket är tillräckligt då? Ja det är verkligen vad världen behöver. Tss bortskämda generationen som bara gapar efter mer och aldrig blir nöjda. Och jag som klarar mig med min 1GB mp3. Världen går inte under för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Å stackars dig. Är det allt för lite? Hur mycket är tillräckligt då? Ja det är verkligen vad världen behöver. Tss bortskämda generationen som bara gapar efter mer och aldrig blir nöjda. Och jag som klarar mig med min 1GB mp3. Världen går inte under för det.

Och det där inlägget tillför vadå och gör forumet bättre och trevligare hur då?

trancedanne: Det brukar ju gå uppåt varje gång det kommer en ny iPod, även om man sist tog bort 80 och 160 gb:arna till fördel för en 120. Men det brukar ju inte gå neråt, så nästa gång säkerligen. Tills vidare kanske du ska överväga att inte ta med dig allt, alternativt köra lägre bitrate/annat format och om du har video köra på snäppet sämre kvalitet? Beroende på vad det är för video (om du nu har det) så brukar man kunna dra ner kvaliteten på ljudet en bit, eftersom det för det mesta ändå bara är prat.

Link to comment
Dela på andra sajter

😮

Nu låter Mr DieHard inte helt oväntat rätt brysk men jag får hålla med här. Inte behöver man väl mer än 160Gb på en Mp3?? 😑

Kan ju ha massvis me filmer o tusentals låtar! =) Det e väl inte så jobbigt att med några veckors mellanrum byta ut filmerna du sätt och musiken du tröttnat på? Det luktar lathet och I-landsproblem tror jag. 😆

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan ju vara så att man vill ha sin ipod som en extern hårddisk för back-up lagring av projektfiler, foton och diverse annat.

I-landsproblem? Vilka frågor på detta forum är inte i-landsproblem? Vilka är ni att bestämma vilka behov killen har?

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet ligger snarast i att 1,8" hårddiskar inte är så vanliga, framför allt inte stora. De blir då hemskt dyra.

Jag tror snarare att framtiden ligger i flashminnen, iom att man slipper rörliga delar i nåt som man rör sig mycket med.

Där är det nog bara en tidsfråga innan vi kommer upp i bättre storlekar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet ligger snarast i att 1,8" hårddiskar inte är så vanliga, framför allt inte stora. De blir då hemskt dyra.

Jag tror snarare att framtiden ligger i flashminnen, iom att man slipper rörliga delar i nåt som man rör sig mycket med.

Där är det nog bara en tidsfråga innan vi kommer upp i bättre storlekar.

Japp helt korrekt, 64gb flash minnen är inte ovanligt idag. Jag tror inte det är långt kvar innan 100gb gränsen sprängs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan ju vara så att man vill ha sin ipod som en extern hårddisk för back-up lagring av projektfiler, foton och diverse annat.

I-landsproblem? Vilka frågor på detta forum är inte i-landsproblem? Vilka är ni att bestämma vilka behov killen har?

Jo, okej, tänkte inte att det skulle finnas de som använder sin Ipod som back-up hårdisk, man brukar ju ha vanliga externa hårddiskar till sånt och Mp3-spelare för att lyssna på musik tänker jag, men okej. Ilandsproblemet-kommentaren hade en gnutta humor i sig ifall det råkade gå förbi obemärkt. Till ämnet då. Om man spekulerar angående ämnet med hänsyn till utvecklingen av flash-teknologin och Ipods historia:

2001 - 5Gb

2002 - 10Gb

2003 - 20Gb

2004 - 60Gb

2006 - 80Gb

2007 - 160Gb

2009/10 - 200Gb? 300? :rolleyes:

To be coninued... 😉

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...