Jump to content
Annons

wma till mp3


Rattlehead

Recommended Posts

Annons
Hej

Jag kan inte mixa ner låtarna till mp3 format direkt i Cubase LE. Hur gör jag för att omvandla wma spår till mp3 ?

Underligt går det inte att välja filändelse i LE?

File> Export> Audio Mixdown (här väljer du filändelse i rutan: Files of type, sen SAVE.

Annars så tanka hem Mediacoder 🙂

Redigerat av musicpanda88
Link to comment
Dela på andra sajter

Underligt går det inte att välja filändelse i LE?

File> Export> Audio Mixdown (här väljer du filändelse i rutan: Files of type, sen SAVE.

Annars så tanka hem Mediacoder 🙂

Det går bara att välja wma, windows media, AIFC eller AIFF. SÅ jag får väl kolla in det där mediacoder då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går bara att välja wma, windows media, AIFC eller AIFF. SÅ jag får väl kolla in det där mediacoder då.

Va? Det var det märkligaste. Säker på att du var och rotade på stället där musicpanda skrev?

Annars har jag alltid gillat CDex för att komprimera filer. Gratis, enkelt och inget lulligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Att koda om från ett lossy format till ett annat är ingen höjdare, det blir jättedålig kvalitet. Exportera som wav och konvertera till mp3 med nåt program.

Ok jag har gjort det nu jag använde nått freewareprogram kallat power mp3 WMA converter vet inte om det var trial version.

Jag kollade in eran myspacesida, härligt sound. Rock on. Jag såg att ni hade licenserat er musik hur gör man det.

Baron X

Redigerat av Rattlehead
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollade in eran myspacesida, härligt sound. Rock on. Jag såg att ni hade licenserat er musik hur gör man det.

Vad roligt 🙂

Du kan licensiera musik med Creative Commons-licenser genom att välja den licens du vill ha via länken och sen bara skriva nånting i stil med "dessa verk täcks av licensen si och så" där musiken finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad roligt ☺️

Du kan licensiera musik med Creative Commons-licenser genom att välja den licens du vill ha via länken och sen bara skriva nånting i stil med "dessa verk täcks av licensen si och så" där musiken finns.

Neat, jag skaffade mig också en sån licens nu 😆 verkar bra, mest för syns skull dock ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...