Jump to content
Annons

Musikutbildning för hip hop/rnb/electro musik!

Hansen88a

Recommended Posts

Hejsan!

Kollat runt pĂ„ en del utbildningar inom musikproduktion, men samtliga jag kikat pĂ„ verkar vara mer för annan typ av musik jag Ă€r intresserad av. Är intresserad av att producera eller jobb som ljudingenjör inom hiphop/rnb eller typer av elector musik (house, trance osv.).

Finns det nĂ„gon utbildning i sverige som Ă€r baserad pĂ„ dessa musikstilar, eller iallafall accepterar sĂ„danna musikstilar 😎 ?

TÀnkte börja plugga men har inte lust att lÀra mig producera musik jag inte Àr intresserad av om ni förstÄr!

Alla tips uppskattas!!

MVH

Patrik Hansen

Dela pÄ andra sajter

Annons

En kompis började plugga digital ljudproduktion (http://edu.bth.se/utbildning/utb_program.asp?PtKod=MEGDL09h&PtAnmKodLadok=86270&PrKod=MEGDL&PrRevisionsNr=3) för ett par Ă„r sedan i Karlshamn. Han producerar elektronisk dansmusik men valde att hoppa av efter en termin har jag för mig eftersom utbildningen inte riktigt var vad han önskade. Minns inte exakt varför tyvĂ€rr. Idag Ă€r han en av landets mest kĂ€nda artister/producenter inom sin genre sĂ„ man fĂ„r vĂ€l anta att utbildning inte Ă€r ett mĂ„ste. 😄

Dela pÄ andra sajter

Nu kan jag detta lite dÄligt, men........musikstilen house skall tydligen lÀggas ner och vad gÀller electro sÄ Àr den ju nerlagd sen ett par Är. Allvarligt talat, tror Du att de riktar in sig pÄ enskilda musikstilar? Jag tror att det handlar om sk populÀrmusik och att man, pÄ en bra utbildning, har lÀrare som kan olika musikstilar och riktningar sÄpass att de kan ge Dig en grund att stÄ pÄ varifrÄn Du, med lite talang, tar Dig vidare sjÀlv i önskad riktning.

Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.