Jump to content
Annons

FL Studio 8, knappar minimeras - störigt som fan!


OneUp (oregistrerad)

Recommended Posts

OneUp (oregistrerad)

Kolla hur det ser ut i min step sequencer:

http://i43.tinypic.com/5d9lio.jpg

De där smala knapparna under och över z3ta är channels som typ audio och andra VSTs, och de syns bara om man högerklickar på dom. Den som syns är den som används i det pattern som jag arbetar med.

Tror att detta hände när jag ändrade skin, men det spelar ingen roll om jag ändrar till något annat skin, det blir ändå inte som vanligt!

Hur ska jag fixa detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kolla hur det ser ut i min step sequencer:

http://i43.tinypic.com/5d9lio.jpg

De där smala knapparna under och över z3ta är channels som typ audio och andra VSTs, och de syns bara om man högerklickar på dom. Den som syns är den som används i det pattern som jag arbetar med.

Tror att detta hände när jag ändrade skin, men det spelar ingen roll om jag ändrar till något annat skin, det blir ändå inte som vanligt!

Hur ska jag fixa detta?

Brukar faktiskt bli sådär ibland för mig med. Men inte ALLS ofta. Bara någongång ibland. Då högerklickar jag som du sa och sen är dem "normala" igen. Brukar inte vara något problem efter det. Skumt om dom åker tillbaka sådär. Kanske är någon skum inställning du har knappat in?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla hur det ser ut i min step sequencer:

http://i43.tinypic.com/5d9lio.jpg

De där smala knapparna under och över z3ta är channels som typ audio och andra VSTs, och de syns bara om man högerklickar på dom. Den som syns är den som används i det pattern som jag arbetar med.

Tror att detta hände när jag ändrade skin, men det spelar ingen roll om jag ändrar till något annat skin, det blir ändå inte som vanligt!

Hur ska jag fixa detta?

Hm, vet inte om någon inställning som gör att dina kanaler blir zippade automagiskt.. men tryck Alt+U, alternativt "Channels"->"Unzip all" för att återställa dom snabbt.

Edit:

eller ja.. det finns en inställning under System/General/Misc. som heter "auto zip empty channels". Kryssa ur den om den är ikryssad. Annars vet jag inte vad det kan vara 😆

Redigerat av Tenshie
Link to comment
Dela på andra sajter

OneUp (oregistrerad)
Hm, vet inte om någon inställning som gör att dina kanaler blir zippade automagiskt.. men tryck Alt+U, alternativt "Channels"->"Unzip all" för att återställa dom snabbt.

Edit:

eller ja.. det finns en inställning under System/General/Misc. som heter "auto zip empty channels". Kryssa ur den om den är ikryssad. Annars vet jag inte vad det kan vara 🙁

Aha, det är det zippningen betyder 😄

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...