Heljarmadr Postat 17 april 2009 Dela Postat 17 april 2009 Hallå hallå, jag har en liten fråga, försökte söka på ämnet men lyckades inte så vidare bra så jag skapar väl en ny tråd. Det är så att jag har låtar jag mixat och mastrat i Cubase SX3 som jag sedan vill bränna på CD men jag måste spara fel eller något för varken Nero eller WMP tycker att formatet är ok att bränna som audio-CD. För att verkligen förtydliga hur jag gör: File / Export / Audio mixdown Files of type: Wave file (.wav) Coding: PCM / uncompressed Waves Är det något jag har missat eller har någon annan stött på problemet? MVH /H Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 17 april 2009 Dela Postat 17 april 2009 Du kanske inte har exporterat som 16-bit och 44.1kHz...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Heljarmadr Postat 17 april 2009 Trådstartare Dela Postat 17 april 2009 Nej jag har exporterat i 24 bit ser jag. Berätta gärna varför det spelar roll? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 17 april 2009 Dela Postat 17 april 2009 Nej jag har exporterat i 24 bit ser jag. Berätta gärna varför det spelar roll? För att audio-CD formatet är 16-bit och 44.1kHz... 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Heljarmadr Postat 17 april 2009 Trådstartare Dela Postat 17 april 2009 Men titta, det fungerar! Tusen tack för hjälpen, för ett snabbt svar och en enkel förklaring! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.