Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! jag undrar bara vilken/vilka mixrar som Àr bra vi Àr just nu en trummis en sÄngare en gittarist och en gitarrist till...

SĂ„ jag har tittat pĂ„ nĂ„gon sorts behringer mixer men jag har som sagt ingen aning 😉.

prisklassen Àr up till 1500:-

gör inget om den ochsÄ gÄr att kopa till datorn och ni kan hjÀrna tipsa om hammastuios ocksÄ...^^

Annons
Postat (redigerat)

Hela detta forum hamnar om just dina frĂ„gor.. Ta dig nĂ„gra timmar och lĂ€s och sök vetja.. 😉

Redigerat av hegobald
Postat
Hej! jag undrar bara vilken/vilka mixrar som Àr bra vi Àr just nu en trummis en sÄngare en gittarist och en gitarrist till...

SĂ„ jag har tittat pĂ„ nĂ„gon sorts behringer mixer men jag har som sagt ingen aning 😉.

gör inget om den ochsÄ gÄr att kopa till datorn och ni kan hjÀrna tipsa om hammastuios ocksÄ...^^

det har jag jort ^^ 😼

Postat (redigerat)

kopa till datorn antar jag att du menar koppla.. Men hammastuios gĂ„r jag bet pĂ„??? 😉 Vad betyder det?

Redigerat av hegobald
Postat

I den prisklass du nÀmner, kan man inte vara sÀrskilt finkÀnslig, utan det handlar bara om att kolla upp vilken som har tillrÀckligt mÄnga kanaler sÄ att alla instrument kan komma in samtidigt.

Mickar man upp hela trumsetet med separata micar, sÄ kan det gÄ 8-10 kanaler bara till trummorna, men det Àr ju inte alltid man mÄste göra sÄ, utan börja med att fundera pÄ hur mÄnga kanaler som verkligen kommer att behövas.

Postat

SĂ„ jag har tittat pĂ„ nĂ„gon sorts behringer mixer men jag har som sagt ingen aning â˜ș.

gÄ upp i pris(runt 3-5000) och köp nÄn begegnad soundcraft istÀllet, har sett rÀtt mÄnga pÄ blocket/annonsdirekt osv. 16 kanaler kan nog va lagont. annars finns det ju mixer med inbyggt ljudkort(USB) frÄn beringer eller alto runt 4000kr.

Postat

du kan fÄ köpa mitt fostex model 812 för 1500kr

det Àr ett 12 kanal bord med 6 sub kanaler dout, v48+, 2master, 1 aux plus 3 efx send mm

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.