Jump to content
Annons

skall göra ett slagerbidrag, behöver information!


rockstone

Recommended Posts

Hej, tänkte spela in en låt och skicka till melodifestivalen (nästa gång altså) men ja hittar ingen fakta om låt längd, regler och sånt. är det nån som har någon koll på detta eller nån bra länk? eller något liknande. måste ju ha full koll på alla regler innan jag sätter igång. MVH Rockstone

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej, tänkte spela in en låt och skicka till melodifestivalen (nästa gång altså) men ja hittar ingen fakta om låt längd, regler och sånt. är det nån som har någon koll på detta eller nån bra länk? eller något liknande. måste ju ha full koll på alla regler innan jag sätter igång. MVH Rockstone

Det kommer regler mm här:

http://svt.se/2.79702/melodifestivalen_2009

när det drar ihop sig, gammal info tas tydligen bort.

Jag har 2009 års regler som pdf, kan mejla dig dom om du ger mig din adress (eller PM:ar)

Givetvis kan det vara ändringar i reglerna till nästa år!

/Hv

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

3 minuter lång. Inte en sekund längre.

Får aldrig ha spelats upp i officella sammanhang in festivalen.

Sedan är det en massa grejer som att TV har rätt att välja artist, du måste vara närvarande vid dom tillfäälen som ditt bidrag spelas i festivalen...

Du skall skicka in en anonym CD med låtens namn på inuti ett annat kuvert som innehåller ett papper med uppgifter såsom låtskrivare, textförfattare och artist har jag för mig.

Dom grova dragen.

Börja med dessa förutsättningar och du kan läsa mer vad som gäller för nästa festival när detta offentlig görs.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter lång. Inte en sekund längre.

Får aldrig ha spelats upp i officella sammanhang in festivalen.

Sedan är det en massa grejer som att TV har rätt att välja artist, du måste vara närvarande vid dom tillfäälen som ditt bidrag spelas i festivalen...

Du skall skicka in en anonym CD med låtens namn på inuti ett annat kuvert som innehåller ett papper med uppgifter såsom låtskrivare, textförfattare och artist har jag för mig.

Dom grova dragen.

Börja med dessa förutsättningar och du kan läsa mer vad som gäller för nästa festival när detta offentlig görs.

Du glömde det viktigaste; bekantskap med Herr Björkman är ett absolut obligatorium 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...