Jump to content
Annons

Öppna .exe filer på mac


Thome

Recommended Posts

Tja!

På min macbook med osx 10.5.6 har jag ett program som heter crossover, som tillåter mig öppna .exe filer på mac.

nu har jag köpt en powermac, och la över crossover där, samma operativ. varför i tusan kan inte "målenheten läsa alias"? jag dör!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
men jag har intel på båda 😠

Powermac använde endast PowerPC processorer, man kan ju byta men då måste man byta ut en massa olika komponenter för att det ska funka.

Så nej du har inte Intel-processor i din Powermac.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

På min macbook med osx 10.5.6 har jag ett program som heter crossover, som tillåter mig öppna .exe filer på mac.

nu har jag köpt en powermac, och la över crossover där, samma operativ. varför i tusan kan inte "målenheten läsa alias"? jag dör!

Ett alias är som en "länk" till en fil, dvs Genvägars motsvarighet i OS X.

Du kanske försöker öppna själva genvägen till filen. Högerklicka på den, välj "Visa original" och försök öppna original-filen med crossover.

Om du är helt säker på att det är en Powermac, så är det antagligen som de andra sa. Du har förmodligen en PPC-processor.

Redigerat av cm0s
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett alias är som en "länk" till en fil, dvs Genvägars motsvarighet i OS X.

Du kanske försöker öppna själva genvägen till filen. Högerklicka på den, välj "Visa original" och försök öppna original-filen med crossover.

Om du är helt säker på att det är en Powermac, så är det antagligen som de andra sa. Du har förmodligen en PPC-processor.

hmm :S enligt datorn är det en intel xD

post-15215-1238072521.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Isf. kanske det är en mac pro.

Testa att göra som jag skrev tidigare.

testade, men det ville inte : /

crossover vill inte öppna filen för "a critical component failed to initilaize"..

ngn med ett förslag? tack för all hjäkp!

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Det är inte alla program som fungerar i Crossover. Här söker du efter fungerande program.

2. Har du senaste versionen av Crossover? Det kan hända att din version inte är helt kompatibel med 10.5.6, om jag får spekulera lite.

3. Kör med Boot Camp? Garanterat det säkraste sättet att få Windows-program att lira smärtfritt på en Mac.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...