Jump to content
Annons

Musikvideo - Kostnad


audioman

Recommended Posts

Hej,

Ibland så ser man att vissa låtar har 2 musikvideos, en billigare/enklare och en mer till synes påkostad. Kan bara tänka mig att låten gick bättre än man först hade räknat med och man beslutat att göra en bättre.

Är lite inne på att bekosta en enkel musikvideo själv för att få bättre draghjälp.

Vad tror ni, har en låt större potential med en musikvideo att ta sig fram (om än enkel sådan) än ingen alls. Går den bra så kan ju eventuellt en skivbolag stå för en bättre video.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vad tror ni, har en låt större potential med en musikvideo att ta sig fram (om än enkel sådan) än ingen alls. Går den bra så kan ju eventuellt en skivbolag stå för en bättre video.

Det är ju alltid roligare att få se en video samtidigt till musiken , men huruvida det hjälper eller inte beror helt å hållet på låten och till viss del videon ifall den är extremt nyskapande och visuellt tilltadande.

Billiga amatörklippta och filmade HD/DV videon tror jag det blir svårt att få ut i TV , men man kan ju damma upp dom på Myspace/Youtube/Facebook men då tror jag inte att dom tjänar sitt syfte ur marknadsföring perspektiv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kleerup hade ju en annan video till "with every heartbeat" i början t.ex. och den låten har ju inte gått så dåligt :rolleyes:. Jag tror det är en bra strategi. Minns att jag sett den första versionen på MTV, men han hade ju lite draghjälp av Robyn kanske... Sen är låten imo väldigt stark, så den skulle kanske klarat sig utan videon också.

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...