Jump to content
Annons

Billigare flerkanals preamp, eller ett mixerbord?


Garbom

Recommended Posts

Jag sitter nu fast i den biten att min ekonomi inte räcker hela vägen ut just nu.

jag ska nu flytta till en redan ljudisolerad föredetta studio som jag först och främst kommer använda som replokal med mitt band, jag har tidigare arbetat i en annan studio där vi delat på alla grejerna, men eftersom jag ska starta eget behövs som sagt en hel del saker köpas.

den egentligen enda preamp jag har nu som jag kan använda mig av förutom det på mitt ljudkort är en "A Designs Pacifica".

Det jag nu funderar på är om jag ska hitta mig en billig flerkanals preamp, typ en octane eller något annat liknande eller om jag ska köpa mig ett lite billigare flerkanaligt mixerbord

det jag ofta använder dessa kanal är vid inspelning av trummor då jag oftas triggar kagge, virvel och ibland pukor. då jag använder pacifican till OH, sång, gitarr etc.

vad tror ni? en lite billigare typ 8kanalig preamp, eller ska jag skaffa mig ett billigare mixxerbord. har sett några på blocket, jam.se osv som ligger kring 10.000 för 32 kanaler

och alla vet vi att folk som kommer coh spelar in presterar nästan bättre när det "ser" bra ut i studion, och ett 32kanligt mixerbord ser ju rätt "bra" ut 🙂

för jag antar väll ändå att de preampsen borde ligga i liknande kaliber som en billig flerkanals preamp?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...