Jump to content
Annons

New Modern Angels "Lullaby" (ny version)


android

Vad tycks?  

8 röster

  1. 1. Vad tycks?

    • 5 (bra)
      2
    • 4
      2
    • 3
      1
    • 2
      0
    • 1 (obra)
      1


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Lullaby

* ARTIST/GRUPP: New Modern Angels

* GENRE: Elektronisk pop

* LÅTLÄNGD: ~4min

* KOMPOSITÖR: Linnéa Brun, Christian Andersson

* PRODUCENT: som ovan

* EV. MEDVERKANDE: som ovan

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3 128kbps

* STORLEK: 3.6MB

* STATUS: Färdig demo.

* LÅTLÄNK: Slutgiltig version. (Gamla versionen är borttagen.)

Låten är i stort sett klar. Ev ska vi in och ändra nån liten grej i mixen...

Skulle väldigt gärna få lite kommentarer och hjälp angående mastringen!

Övriga kommentarer är också välkomna.

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Schaffel, Schaffel! Triol-synth!?

Rätt så snyggt, kanske skulle ni komplettera 8bits-hihatsen och virveln med något högre samplat tillhygge. För att få lite tyngd allstå.

Gillar rösten och sångmelodin, tyvärr tycker jag att den bler lite blek av dess eq. Låter lite lite telefon över den, sjyst som gimmick - men iaf jag tröttnar lite. Skulle vilja ha lite mer "kropp" i den. Första versen och refrängen är jättebra, tycker dock att låten tappar lite de sista 45 sekundrarna. Tycker det behövs ytterligare ett lyft.

Lysnningstips: Kylie Minogues - I believe in you

..inget övrigt att påpeka

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller faktiskt med lite om sången. Skulle vara kul om ni fettade till den någonstans för att bryta av mot det andra.

Annars hittar jag faktiskt inte mycket att klaga på, även om den tappar lite efterhand. Inget nytt som överraskar. Men den funkar helt klart riktigt bra. Snyggt och cleant. 5/5

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm ... låter bra! 😛 Så här lät det faktiskt på 80-talet! Skönt sug. Dock:

1) Kass mixning. Mixen saknar klarhet.

2) Refrängen är märklig. Man tänker nu, nu, NU kommer den - men vad händer? Det tar tvärstopp liksom. 😛

3) När hihatsen går helt ensamma, låter det riktigt obehagligt. 🙁 Har du lagt på exciter?

Nu lyssnar jag en gång till. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla kommentarer! Både bra och "dåliga"... 😕

Misstänkte att det skulle va mer jobb kvar med låten. Men då har vi nåt att göra i helgen också... 😎

När det gäller sångljudet har vi funderat på om det blir "tjatigt" eller inte, så det kommer nog att ändras på nåt sätt, nu när vi hört det från fler håll...

Hihatsen, ja... Det är microQ-ljud med Sonar's AmpSim-plugg. AndyPandy, menar du att jag borde lägga på Exciter, eller tror du att vi gjort det och att det är därför det låter "obehagligt"?

Och sen när det gäller mixen... Har ofta problem när låtarna drar iväg åt det här hållet, med mycket "halvbasiga" ljud. Antar att jag borde försöka skära i dem så att de ligger på mer skilda frekvensområden? Nåt annat man ska tänka på? Borde kanske bli bättre om man ger sången lite mer mellanregister också? Hmm... Kanske använda en sån därn Exciter för att få det lite mindre "dovt"?

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Tänker på Assimilate. Och det är ju bra. 😕

Skulle vara skönt med nåt som binder ihop groovet lite mer, en konstant puls som ett entonigt arpeggio kanske. Bara en tanke.

Spontant tycker jag sången är en lite lite sss-ig och att hihatsen saknar lite shine.

Toppenlåt, bra jobbat.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Hihatsen, ja... Det är microQ-ljud med Sonar's AmpSim-plugg. AndyPandy, menar du att jag borde lägga på Exciter, eller tror du att vi gjort det och att det är därför det låter "obehagligt"?

Skit i honom.

Om DU tycker hihatsen skär, cutta precis där det tonala ligger och släng på lite chorus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hihatsen, ja... Det är microQ-ljud med Sonar's AmpSim-plugg. AndyPandy, menar du att jag borde lägga på Exciter, eller tror du att vi gjort det och att det är därför det låter "obehagligt"?

Det låter som om du/ni har lagt på fett med exciter på hihatsen för att få dem diskantrika, med resultatet att de låter som en såg av diskant som vill skära upp min hjärna.

Å andra sidan, på sången kan det ibland vara på sin plats att lägga lite exciter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Btw, förstod inte riktigt först vad vår låt hade med Assimilate att göra, men nyfiken som jag är var jag ju tvungen att lyssna (det var ett tag sedan sist)... Har nog hört den hur många gånger som helst förut, och aldrig nånsin tänkt på att dom kör trioler!

Trodde mest att det var jazzgubbar som använde sig av sånt... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Jag hade nog gillat bättre att låten hade slutat med sista sångfrasen. Och haft ett repetativt eko på "svansen". I övrigt så var det en klart bra låt. Jag gillar t.o.m. ert gruppnamn.

Link to comment
Dela på andra sajter

något monoton och saknar botten enligt mig.

Men ljudbilden är grym! Hade gärna sett en lite mer orkestral refräng. Den känns lite tunn på nått sätt...

Påminner starkt om Colony 5 (fast med kvinnlig sång)

EDIT: fixa (igen)

Redigerat av eckan
Link to comment
Dela på andra sajter

något monoton och saknar botten enligt mig.

Men ljudbilden är grym! Hade gärna sett en lite mer orkestral refräng. Den känns lite tunn på nått sätt...

EDIT: fixa

Hann du se den nya versionen av låten? Ditt inlägg kom ju så snabbt efter vi lagt upp den...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahh ... mycket bättre! Dock är hihatsen alldeles för diskanrika fortfarande!

Edit: Det är nog bara det där virvelpyset som är för diskantrikt!

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

Nattis:

Kör inte med T-racks, så jag vet inte vad "spectralizern" gör? Är det en multibandskompressor eller nåt annat? (Vi har bara kört multiband och limiter.)

Gissar iallafall på att du tycker att det blev lite väl mycket diskant...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...