dblixt (oregistrerad) Postat 19 mars 2009 Postat 19 mars 2009 Hej! Jag har en låt som jag gjorde i Cubase för ett antal år sen som jag nu tänkte börja med och då även använda mig utav Reason. Mitt problem är att nu så håller jag samma tempo genom hela låten fast jag i intro o vers kör halva tempot genom att lägga kicken på ett i varje takt och virveln på 3.... Ja ni förstår säkert. Det jag nu vill göra är att byta ut mina trummor till schyssta loopar jag hittat men då spelar ju trummorna i det riktigt tempot varav det får till följd att trummorna spelar dubbelt så snabbt mot de andra instrumenten i intro o vers. Är det någon som har någon bra ide? Kan jag "krympa ihop" midi'n på intro o vers och minska tempot? Är mycket tacksam för ideer! /Daniel, Skövde
trancer Postat 22 mars 2009 Postat 22 mars 2009 Det är ju inga problem att timestrecta audio heller, men det är sällan det blir jättebra, om det inte är torra vocals eller liknande. Du kan aldrig timestrectha en hel låt med bra resultat, förutom kanske i Ableton Live, som är det bästa för att ändra tempot utan att förstöra kvalitet! /Perrra
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.