Jump to content
Annons

Timestretch... eller vad?

Recommended Posts

dblixt (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag har en låt som jag gjorde i Cubase för ett antal år sen som jag nu tänkte börja med och då även använda mig utav Reason.

Mitt problem är att nu så håller jag samma tempo genom hela låten fast jag i intro o vers kör halva tempot genom att lägga kicken på ett i varje takt och virveln på 3.... Ja ni förstår säkert. Det jag nu vill göra är att byta ut mina trummor till schyssta loopar jag hittat men då spelar ju trummorna i det riktigt tempot varav det får till följd att trummorna spelar dubbelt så snabbt mot de andra instrumenten i intro o vers.

Är det någon som har någon bra ide? Kan jag "krympa ihop" midi'n på intro o vers och minska tempot?

Är mycket tacksam för ideer!

/Daniel, Skövde

Annons
dblixt (oregistrerad)
Postat

Ingen som har nåt bra tips!?

/Daniel

Postat

Det är ju inga problem att timestrecta audio heller, men det är sällan det blir jättebra, om det inte är torra vocals eller liknande.

Du kan aldrig timestrectha en hel låt med bra resultat, förutom kanske i Ableton Live, som är det bästa för att ändra tempot utan att förstöra kvalitet!

/Perrra

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.