Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest dblixt
Posted

Hej!

Jag har en låt som jag gjorde i Cubase för ett antal år sen som jag nu tänkte börja med och då även använda mig utav Reason.

Mitt problem är att nu så håller jag samma tempo genom hela låten fast jag i intro o vers kör halva tempot genom att lägga kicken på ett i varje takt och virveln på 3.... Ja ni förstår säkert. Det jag nu vill göra är att byta ut mina trummor till schyssta loopar jag hittat men då spelar ju trummorna i det riktigt tempot varav det får till följd att trummorna spelar dubbelt så snabbt mot de andra instrumenten i intro o vers.

Är det någon som har någon bra ide? Kan jag "krympa ihop" midi'n på intro o vers och minska tempot?

Är mycket tacksam för ideer!

/Daniel, Skövde

Annons
Guest dblixt
Posted

Ingen som har nåt bra tips!?

/Daniel

Posted

Det är ju inga problem att timestrecta audio heller, men det är sällan det blir jättebra, om det inte är torra vocals eller liknande.

Du kan aldrig timestrectha en hel låt med bra resultat, förutom kanske i Ableton Live, som är det bästa för att ändra tempot utan att förstöra kvalitet!

/Perrra