Jump to content
Annons

oakbear - LAW


Einar

Wha?  

8 röster

  1. 1. Wha?

    • 1
      1
    • 2
      0
    • 3
      3
    • 4
      1
    • 5
      1


Recommended Posts

Ähum... Vet inte om någon kan gilla detta här alls...

När jag introducerade mig här på forumet så fick jag påstötningar att lägga upp någon demo jag gjort. Jag tänkte då att jag snart är klar med helt sprakans färska grejjer, så då lägger jag upp det! Men så har det inte blivit, ty jag verkar ha fastnat i vinkel-volten med en del nya tracks...

Tills vidare tänkte jag bjuda på lite gammel skåpmat från South Bishop Studio...

Låt: Law [borttagen] Dåligt med space på mitt konto...

År: 2002

Kompositör: Erik Flink

Producent: Marcus Hermansson

Kommentera gärna!

EDIT: Ny lenk: STOP Ny lenk borta

[Denna är med sång istället för robot-röst]

😱

Redigerat av Einar
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Underligt och men intressant. Låter bli att kommentera allt för mycket dock då jag inte känner mig säker på vad jag ska tycka. Men det var definitivt värt lyssningen.

En sak som dock var lite jobbigt var alla sinusljud som ligger högt och skär i mina stackars öron. (lite testljud över dem...? ) 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, danke für kommentahrerna...

Jag vet det där med de skärande ljuden... Jobbade och slet, klippte och klistrade och slet mitt hår med det där... Till slut sket jag i det och intalade mig att det var konst.... 😛

Radiohead gillas å det grövsta ja! 😛

Redigerat av Einar
Link to comment
Dela på andra sajter

😉 tack

Du har lyssnat en del på sigur ros va? 😛

Vid 3:40 lät det nätsan som en tribute till "Ný Batterì". Men det gör inget om det är så.

Jättefint och så men du har ju ingen riktig karaktäristisk/färggran/fantasifull melodi/rytm som motiverar det fina landskapet. typ...

Rent ljudbildsmässigt är ju xylophonljudet aldeles för starkt jämfört med det andra. Lite grumligt och instängt.

Bra grejer som fan, men ingen omkulltumlande idé bakom det hela. Fortsätt lägga upp demos, kommer hålla utkik.

ps. hört "like spinning plates"?

Link to comment
Dela på andra sajter

sigur ros japp... Själv var jag lite orolig att man skulle bli kallad múm-plagiat... fast inte lika bra då... När det gäller själva ljudbilden och produktionen och det så ehm... vet jag att jag har MYCKET att jobba med och lära osv... Men jag är så snöig när det gäller rattar och eq:s... Att jag kan utan vidare tillbringa hela dagar åt att eq:ua och justera hit och dit.

inte hört 'like spinning plates' e de gött eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

sigur ros japp... Själv var jag lite orolig att man skulle bli kallad múm-plagiat... fast inte lika bra då... När det gäller själva ljudbilden och produktionen och det så ehm... vet jag att jag har MYCKET att jobba med och lära osv... Men jag är så snöig när det gäller rattar och eq:s... Att jag kan utan vidare tillbringa hela dagar åt att eq:ua och justera hit och dit.

inte hört 'like spinning plates' e de gött eller?

Like Spinning Plates är en låt på skivan Amnesiac. "Köp" den på önskat fildelningsnätverk. Den har ungefär samma känsla, inspelad mycket baklänges och grejer.

Så länge du håller på på amatörnivå så är det ju bara att sno allt vad du orkar från saker du hör, eller alltså, om det dyker upp en låt i huvet som du vill spela in så stanna absolut inte upp för att det låter som nåt annat. Gör allt du bara kommer på och råkar det låta som nåt annat så kalla det en hyllning så blir det nåt positivt 😕. Så tänker jag iaf.

Plugga inte ljudteknik och sånt. Pröva sig fram istället så kommer det med tiden kännas som du kan din grej och vet hur du ska skruva för att få det att låta som du vill.

när får man höra nästa stycke?

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha... Den har jag hört då... Har den skiiivan på vinyyyyl vettu... jag gillar den, men måste säga att 'Hail to the chief' är den mest saaaaaaaaaatans bästa skivan de gjort! Herrejesuskrist i somras var jag helt hypnotiserad av den... Du hört den? Har ska det stå innan där...

Det kommer nytt, tro mig... 😕 [ska bara lirka mig ur vinkelvolten först]

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då. HTTT snurrade en himla massa i CD-spelaren i somras. Klockren ja. Personligen så kan den ibland vara lite för ren för att riktigt sätta igång samma känslor som deras tidigare skivor. Men den är ett mästerverk helt klart.

(vi drar iväg off-topic nu, det får man inte på studio forum)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...