Jump to content
Annons

Tokai ALS48 Cherry Sunburst


MrMentrish

Recommended Posts

Tja!

Har läst mycket här om att dom där japanska kopiorna av gibson så som Greco, Tokai och Burny m.m. ska vara rena kapen..

Hittade en sjysst på jam för 4995 kr är det värt de eller är det värt att spara till en begagnad gibson?

Varför är den så billig om den nu är så bra? :S Någon som har en sån?

(Fattade inte hur jag skulle länka men om man söker på jam.se på "tokai" kommer den upp)

//Tom

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dom japanska sk Lawsuit gitarrerna är riktigt fina byggen och håller ofta hög klass. Helt klart värd uppmärksamheten om man är på jakt efter en schysst Les Paul. Du kan nog hitta en schysst japsare för 7-9k medan en beggad gibson lär gå på betydligt mer om du inte nöjer dig med en faded eller studio.

Tokaien som du hittat hos Jam är nog ingen japanare utan jag gissar att den är tillverkad i Korea, därav priset. Det brukar för det mesta stå när de är byggda i Japan, står det inte så är det läge att vara skeptisk. Brukar ibland gå att snok lite om man har serienummer men det är ibland lättare sagt än gjort. Har absolut för mig att Tokais Japan LP byggen heter "Tokai Loverock" men jag kan oxå ha fel. Söker du på det namnet på ebay osv så dyker det nästan bara upp japanare.

Kolla in www.nysse.com eller www.helgeshala.com där brukar det finnas ett gäng japanare och det ger dig ett ungefärligt riktpris. Själv skulle jag nog försöka hitta en på vendolin eller liknande.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...