Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har fÄtt ett flummigt problem, oavsett om jag lÀgger EZdrummer spÄr eller spelar in ett vanligt ljudspÄr via micen sÄ hackar ljudet alltid

vid uppspelning. Även om jag t.ex. trummar lite pĂ„ det grafiska trumsetet som finns pĂ„ skĂ€rmen.

Hade sÄhÀr förra gÄngen ocksÄ men dÄ försvann det efter en stund, nu har det hÄllt sig kvar.

NÄn som har nÄn aning om vad detta kan vara??

Mvh A

Annons
Postat

NÄt program som ligger och stör i bakgrunden?

PÄ min förra dator fick jag gÄ in och stÀnga av en bakgrundstjÀnst som störde ljudet. Det hackade-hoppade till med 2-3 sekunders mellanrum hela tiden. Men det tog ett jÀkla tag innan jag hittade vad det var.

Kör du PC?

Start -> Kör -> msconfig -> Autotstart.

Testa att stÀnga av en sak i taget av de saker som verkar onödiga. Börja med sÄnt som inte tillhör windows.

Starta om mellan varje Àndring.

Postat

Ett tips till om du inte gjort det redan.. Om du anvĂ€nder datorn i huvudsak som musikdator.. Konfigurera datorn för att köra bakgrundstjĂ€nster.. Om du kör XP.. Högerklicka pĂ„ "Den hĂ€r datorn" vĂ€lj egenskaper.. Klicka pĂ„ knappen "InstĂ€llningar" under prestanda (översta valet).. Klicka pĂ„ fliken "avancerat" igen.. DĂ€refter bocka i "BackgrundstjĂ€nster". Bör bli bĂ€ttre som musikdator.. đŸ˜±

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.