grimmer Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 Hej! Jag har fĂ„tt ett flummigt problem, oavsett om jag lĂ€gger EZdrummer spĂ„r eller spelar in ett vanligt ljudspĂ„r via micen sĂ„ hackar ljudet alltid vid uppspelning. Ăven om jag t.ex. trummar lite pĂ„ det grafiska trumsetet som finns pĂ„ skĂ€rmen. Hade sĂ„hĂ€r förra gĂ„ngen ocksĂ„ men dĂ„ försvann det efter en stund, nu har det hĂ„llt sig kvar. NĂ„n som har nĂ„n aning om vad detta kan vara?? Mvh A
Assar Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 NÄt program som ligger och stör i bakgrunden? PÄ min förra dator fick jag gÄ in och stÀnga av en bakgrundstjÀnst som störde ljudet. Det hackade-hoppade till med 2-3 sekunders mellanrum hela tiden. Men det tog ett jÀkla tag innan jag hittade vad det var. Kör du PC? Start -> Kör -> msconfig -> Autotstart. Testa att stÀnga av en sak i taget av de saker som verkar onödiga. Börja med sÄnt som inte tillhör windows. Starta om mellan varje Àndring.
Ă ke Björnstad Postat 6 mars 2009 Postat 6 mars 2009 (redigerat) Tack Assar. Min lapptop som hackade i ljudet blev kanon efter ditt tips.(msconfig) đ„° Redigerat 6 mars 2009 av Ă ke Björnstad
hegobald Postat 6 mars 2009 Postat 6 mars 2009 Ett tips till om du inte gjort det redan.. Om du anvĂ€nder datorn i huvudsak som musikdator.. Konfigurera datorn för att köra bakgrundstjĂ€nster.. Om du kör XP.. Högerklicka pĂ„ "Den hĂ€r datorn" vĂ€lj egenskaper.. Klicka pĂ„ knappen "InstĂ€llningar" under prestanda (översta valet).. Klicka pĂ„ fliken "avancerat" igen.. DĂ€refter bocka i "BackgrundstjĂ€nster". Bör bli bĂ€ttre som musikdator.. đ±
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.