Jump to content
Annons

Får inte in nått ljud!

Recommended Posts

krmffmü (oregistrerad)
Postat

Hejsan svejsan!

Är en färsking både här och tillsammans med Abelton så jag behöver lite hjälp...

Har precis köpt mig en mic som jag efter mycket om och men fick in i ljudkortet och sedan den in i datan 🙂

Problemet jag har är att jag kan inte spela in något på Abelton, det blir helt tyst liksom...

Det konstiga är att det går att spela in på tex windows egna "ljudinspelaren" eller va den heter, men inte på Abelton!

Vad gör jag för fel?

Tack på förhand...

Annons
Postat

Har du valt rätt ljudkort i Abelton? Kör inte Live själv så någon annan får berätta hur man ser till att Live vet vilka kanaler (från ljudkortet) som ska vart. Eller kanske en titt i manualen...

krmffmü (oregistrerad)
Postat
Har du valt rätt ljudkort i Abelton? Kör inte Live själv så någon annan får berätta hur man ser till att Live vet vilka kanaler (från ljudkortet) som ska vart. Eller kanske en titt i manualen...

Hur väljer man det då? Någon som vet? Är ingen baddare på eng heller så jag har lite svårt att läsa mig till det oxå...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.