Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest krmffmü
Posted

Hejsan svejsan!

Är en färsking både här och tillsammans med Abelton så jag behöver lite hjälp...

Har precis köpt mig en mic som jag efter mycket om och men fick in i ljudkortet och sedan den in i datan 🙂

Problemet jag har är att jag kan inte spela in något på Abelton, det blir helt tyst liksom...

Det konstiga är att det går att spela in på tex windows egna "ljudinspelaren" eller va den heter, men inte på Abelton!

Vad gör jag för fel?

Tack på förhand...

Annons
Posted

Har du valt rätt ljudkort i Abelton? Kör inte Live själv så någon annan får berätta hur man ser till att Live vet vilka kanaler (från ljudkortet) som ska vart. Eller kanske en titt i manualen...

Guest krmffmü
Posted
Har du valt rätt ljudkort i Abelton? Kör inte Live själv så någon annan får berätta hur man ser till att Live vet vilka kanaler (från ljudkortet) som ska vart. Eller kanske en titt i manualen...

Hur väljer man det då? Någon som vet? Är ingen baddare på eng heller så jag har lite svårt att läsa mig till det oxå...