Jump to content
Annons

Sångare samt någon som vill pilla...


rockdemon

Recommended Posts

Har tre låtar som jag behöver sångare på, den som är mest disco av dom la jag upp nyss, heter My drunken love. Jag kan för det första inte sjunga och sen behöver jag nån med lite ljusare röst än min o med lite känsla. Gärna en rocksångare.

Sångerska kan funka det med.

Sen vore det kul om nån annan ville mixa om låtarna eller "bara" mastra dom, blir lite trög i skallen av att göra det själv, känns som att det behövs andra öron samt annan lyssning på dom...

Finns det nån som vill va me på nåt av det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag kan mastra åt dig om du vill!

härligt! lyssnat på låten som jag lagt upp? synpunkter? Jag är inge vidare på att mixa, mina öron är så slöa

Det jag tycker är svårast är att få en jämn bas genom låten, blir helt olika om jag spelar på a eller e strängen. på a-strängen hör man tillslag o sånt bättre och på E-strängen blir det mkt, mkt mer bas och inte så mkt tillslagsljud... fattar inte hur man ska mixa den...

Redigerat av rockdemon
Link to comment
Dela på andra sajter

hade vart kul och höra vad det är. Jag tycker alltid det är kul att mixa, sjunger händer det att jag gör, å om inte annat så känner jag sångare som kanske har lust att lägga sång. =) Hör av dig lr nått! Tjo

Link to comment
Dela på andra sajter

Två av låtarna finns uppe på myspace, på ena låten har jag lagt sång. har en kille som ska sjunga in på dom så fort han hinner, är det nån annan här som vill så uppskattas det. Så slipper jag vänta så länge:p

och som sagt, vill nån mixa och/eller mastra om låtarna sen så vore det hur grymt som helst.

http://www.myspace.com/fivedollarsailorboy

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Fan du rockdemon! Skulle inte vart så dumt me en Bono på "turn away", eller?😳 Härliga U2 influenser men slutet på låten är ju direkt kriminellt! 🙂 Nice! Får man höra när låtarna är klara?

ja en bono vill man ha på det mesta 😎 . Ska tona tillbaka u2 ljudet på gitarren, vad är det som kändes kriminellt i slutet?

Link to comment
Dela på andra sajter

ja en bono vill man ha på det mesta 😄 . Ska tona tillbaka u2 ljudet på gitarren, vad är det som kändes kriminellt i slutet?

Tyckte slutet lät som "Cowboysong", passar inte riktigt enl min mening. Men det är vad jag tycker:) Resten gillar jag skarpt! Skön atmosfär i låten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tre låtar som jag behöver sångare på, den som är mest disco av dom la jag upp nyss, heter My drunken love. Jag kan för det första inte sjunga och sen behöver jag nån med lite ljusare röst än min o med lite känsla. Gärna en rocksångare.

Sångerska kan funka det med.

Sen vore det kul om nån annan ville mixa om låtarna eller "bara" mastra dom, blir lite trög i skallen av att göra det själv, känns som att det behövs andra öron samt annan lyssning på dom...

Finns det nån som vill va me på nåt av det?

Tjenare,

Hittade din tråd här och gick självklart in på myspace och lyssnade.

"Turn away" är riktigt bra alltså. Hade gärna velat sjunga något sådant. Jag addar dig där så är du mer än välkommen att kontakta mig om du skulle vilja ha min röst på något framtida projekt.

Dock så har jag tyvärr än så länge bara ett par långsamma soft låtar på min sida, hemmainspelat så klart. Men en bild av hur jag låter i alla fall.

Ha en skön kväll och lycka till med låtarna du har färdiga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare,

Hittade din tråd här och gick självklart in på myspace och lyssnade.

"Turn away" är riktigt bra alltså. Hade gärna velat sjunga något sådant. Jag addar dig där så är du mer än välkommen att kontakta mig om du skulle vilja ha min röst på något framtida projekt.

Dock så har jag tyvärr än så länge bara ett par långsamma soft låtar på min sida, hemmainspelat så klart. Men en bild av hur jag låter i alla fall.

Ha en skön kväll och lycka till med låtarna du har färdiga!

Var inne på din myspace, bra låtar o bra röst. Du får ju hemskt gärna prova att sjunga in på nån av låtarna, la upp en till också som jag gjorde igår. Kanske hinner klart med en till nu innan påsk också om jag har tur...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte slutet lät som "Cowboysong", passar inte riktigt enl min mening. Men det är vad jag tycker:) Resten gillar jag skarpt! Skön atmosfär i låten!

hmm, menar du de sista markeringarna? Jag tänkte mer att dom skulle klassas som snodda från born to run. men du kanske har rätt. får leta upp gamöa lizzy skivorna o lyssna...

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm, menar du de sista markeringarna? Jag tänkte mer att dom skulle klassas som snodda från born to run. men du kanske har rätt. får leta upp gamöa lizzy skivorna o lyssna...

Jo bara dom sista markeringarna. Jasså Brucan har använt dom me, då är du i fint sällskap ju.. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo bara dom sista markeringarna. Jasså Brucan har använt dom me, då är du i fint sällskap ju.. 😎

hörde även idag dessa markeringar på en ny låt med the killers. populära grejjer:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...