Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte höra lite om folk vet några affärer från USA man kan beställa prylar ifrån, dollarn är ju nere på väldigt lite pengar just nu så jag tänkte att man kanske kan spara in några slantar på att beställa därifrån, fast frakten kanske blir alltför dyr? Har hört att man kan åka på att tulla grejer från USA också och att det är snortdyrt, någon som besätllt därifrån någon gång som vet?

Annons
Postat

Jag har åkt på MOMS och tull på studioutrustning från USA.

25% + 3% = 28% fick jag betala extra på inkpspriset + frakten, om jag minns rätt.

Postat (redigerat)

Ja, jag har handlat lite grejer. Dock inte så mycket musikprylar.

ebay kan du shoppa prylar från hela världen, men mestadels från USA.

Dock inte helt riskfritt. Försök bli lite insatt i hur det går till och så först. Kontakta alltid säljaren innan du bjuder.

Det finns också butiker som säljer sina varor på ebay.

Du kan som värst åka på moms och tullavgifter förutom den ofta ganska dyra frakten. Men det brukar i regel alltid bli billigare än här i Sverige på dom grejer jag kollat på.

Annars kan du handla på ex. www.music123.com där jag handlat en del prylar. Där undslipper du inte moms och tull, dessutom blir det dyr fraktkostnad. Men det är jävligt smidigt. Det kommer en gubbe från UPS och knackar på några dagar senare.

Redigerat av Jocke
Postat

Nu har jag inte handlat studioprylar från USA, men jag skulle räkna in tullavgifter, moms etc i priset och se om det trots allt är en sådan bra affär mot att handla inom EU. Slinker paketet igenom utan tull så är det ju en trevlig bonus, men jag skulle definitivt inte räkna med det. Frakten brukar väl dock inte vara så blodig som man kan tro.

• 2 veckor senare...
pappabalkan (oregistrerad)
Postat

Jag har sagt det innan, och jag säger det igen: gift wrapping!

Postat
Jag har sagt det innan, och jag säger det igen: gift wrapping!

Jag 'giftwrappade' 20 cd-skivor jag beställt från USA. Kostade typ $1 styck. Sen blev det tull på det också... 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.