Jump to content
Annons

Ännu en hembyggare


antont

Recommended Posts

Mitt namn är Anton Teljebäck.

Har gått 2 åriga ljudingenjörsutbildningen på Piteå Musikhögskola och efter det jobbat på en akustikfirma. Akustik och våglära i allmänhet är ett kul ämne som jag gärna kastar mig in i djupa diskussioner om som oftar slutar på ett ganska filosofiskt plan.

Håller för närvarande på och bygger upp en datorbaserad hemmastudio, för den som är intresserad har jag en liten pryllista här:

Mikar: 2 st ADK Generis GT-2, 1 SM57a samt några kondensatormyggor

AD/micpreamp: Behringer ADA8000 (8 kanaler)

Ljudkort: E-mu 1212

Monitor: Bara hörlurar AKG 240 än så länge.. några tips i 3000-kronorsklassen..?

Sen spelar jag fiol själv också, mest folkmusik. För några smakprov kan jag rekommendera min grupp "Folkmusik För Alla":s hemsida på http://www.umeafolkmusik.se/ffa .

Skulle kunna lägga lite fiolpålägg på nåt om nån är intresserad! Jag har som sagt tillgång till inspelningsstudio så det hela skulle kunna skötas på distans.

Redigerat av antont
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen!

Vad gäller monitorer så är det bara att söka på forumet eftersom det finns ett flertal trådar i ämnet... (eller köpa senaste numret av studio där det finns en mindre monitortest) 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gått 2 åriga ljudingenjörsutbildningen på Piteå Musikhögskola och efter det jobbat på en akustikfirma.

Rekommenderas den utbildningen? Funderar nämligen på att söka dit jag med...

Akustik och våglära i allmänhet är ett kul ämne som jag gärna kastar mig in i djupa diskussioner om som oftar slutar på ett ganska filosofiskt plan.

Det här kan bli kul... 😉

Och så förstås...

Välkommen!!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Rekommenderas den utbildningen?

vad ska man säga...

I första hand är det en otrolig möjlihet att på egen hand leka och lära med proffesionell ljudutrustning. Vad gäller lärarna var det väldigt blandat, vissa var strålande och andra värdelösa. Själv flummade jag mest runt, och gjorde inspelningar med mina kompisar och lade ned ganska lite tid på studier.

Sen ska man ju palla att bo i Piteå också! Själv kommer jag från Umeå vilket gör mig ganska härdad med vintermörkret, men för stockholmarna var det tungt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...