Jump to content
Annons

JakeEK

Recommended Posts

När jag tankar ner gratispluggar på kvr så blir det dll-filer? hur öppnar jag dom med cubase?

Och så undrar jag hur jag får mina gitarr-box-pluggar att cynka med cubase, jag kan öppna dom. men jag kan inte få ljuden från dom?

Tack för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
När jag tankar ner gratispluggar på kvr så blir det dll-filer? hur öppnar jag dom med cubase?

Och så undrar jag hur jag får mina gitarr-box-pluggar att cynka med cubase, jag kan öppna dom. men jag kan inte få ljuden från dom?

Tack för svar!

Vet inte hur det är i Cubase men du ska lägga .dll filerna i C:\Program Files\VstPlugins

hur du gör sen är upp till mjukvarorna

Link to comment
Dela på andra sajter

eller C:\program files\steinberg\vst plugins då hittar cubase dem när det startar så de kommer med i listan över pluggar eller vst instrument.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man en svensk version av Windows, så lägger man normalt pluggarna i c:\program\steinberg\vstplugins\ (inte "program files", alltså... 😑 ).

jag har en svensk version av Vista men det står så ändå :S

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok - i så fall är det bra att de efter typ 10 år eller mer, äntligen har gjort det enhetligt - för det har alltid hittills varit "program" i de svenska - och "program files" i de engelska. Helidiotiskt, men ändå... 😑

Själv kör jag XP, så jag har inte kollat så noga på Vista...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok - i så fall är det bra att de efter typ 10 år eller mer, äntligen har gjort det enhetligt - för det har alltid hittills varit "program" i de svenska - och "program files" i de engelska. Helidiotiskt, men ändå... 😑

Själv kör jag XP, så jag har inte kollat så noga på Vista...

Ne, hela det där MS är bara en hög #@?

Om det inte för programvaru-utbudet och priset skulle jag sitta med mac!

Redigerat av djstyler
Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Ok - i så fall är det bra att de efter typ 10 år eller mer, äntligen har gjort det enhetligt - för det har alltid hittills varit "program" i de svenska - och "program files" i de engelska. Helidiotiskt, men ändå... 😑

Själv kör jag XP, så jag har inte kollat så noga på Vista...

jag kör också en svensk version av XP och min erfarenhet är att dom flesta programmens default-inställning är att installera sig i C:\program\ men att en del lägger sig i C:\program files\ om man inte ändrar, vilket lätt gör att man får två program-kataloger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Har man en svensk version av Windows, så lägger man normalt pluggarna i c:\program\steinberg\vstplugins\ (inte "program files", alltså... 🙂 ).

Tänkte precis skriva det... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju egentligen installera sina pluggar vart man vill på hårddisken. Bara man väljer i Cubase, vart den mappen ligger någonstans. Och det fixar man ju i "Devices->Plug-in Information"

Visst går det - men om man gör så, så får man ett elände den dagen något kraschar och man måste installera om. Det är mycket smartare att samla alla pluggar på samma ställe om det är möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...