Jump to content
Annons

hjälppp!


bjonii

Recommended Posts

tjena har precis köpt ett edirol ua-25ex ljudkort....och jag undra hur man få allt att funkar så man kan lira in lite gitarr ...jag fick det att funka men då hördes det långt efter vad jag spelade i datahögtalarna.

jag använder sonar 8 ...

jag har läst om ASIO och WDM men vet inte vad det är och var man ställer in det

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

kolla inställningar...

nä, vet tyvärr inte var sonar har sina inställningar, men nånstans under menyn options eller dylikt borde det var på.

http://asio4all.com/

Där har du bra drivare för låg latency. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla inställningar...

nä, vet tyvärr inte var sonar har sina inställningar, men nånstans under menyn options eller dylikt borde det var på.

http://asio4all.com/

Där har du bra drivare för låg latency. =)

ok har installerat det ..hu gö jag sen?? 😱 eller är det färdig sen så att det funkar utan att det ska höras långt efter

Link to comment
Dela på andra sajter

nån som är sugen ppå och svara????

Glöm ASIO4all till att börja med.

Du ska givetvis använda de ASIO-drivers som följde med ljudkortet, från Roland.

Sen ska du sätta dig ner och läsa litet manualer, som också ska ha följt med det du köpt, (där det garanterat står om latency), så du lär dig hur du ska använda dina prylar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm ASIO4all till att börja med.

Du ska givetvis använda de ASIO-drivers som följde med ljudkortet, från Roland.

Sen ska du sätta dig ner och läsa litet manualer, som också ska ha följt med det du köpt, (där det garanterat står om latency), så du lär dig hur du ska använda dina prylar.

Absolut!

ASIO4ALL använder man bara om det inte finns ASIO-drivrutiner från tillverkaren - alltså typ till ljudkort som är inbyggda på moderkortet. Annars tappar man bort alla eventuella specialfunktioner som kan finnas på ljudkortet - och det är inte säkert att man kan få lika bra latency som med tillverkarens driver.

Sätt förresten gärna en mer beskrivande rubrik på tråden, så att det syns VAD du vill ha hjälp med... 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut!

ASIO4ALL använder man bara om det inte finns ASIO-drivrutiner från tillverkaren - alltså typ till ljudkort som är inbyggda på moderkortet. Annars tappar man bort alla eventuella specialfunktioner som kan finnas på ljudkortet - och det är inte säkert att man kan få lika bra latency som med tillverkarens driver.

Sätt förresten gärna en mer beskrivande rubrik på tråden, så att det syns VAD du vill ha hjälp med... 😆

haha ok ska ta en titt imon...om de inte skulle funka så skriver jag imon 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...