Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

😄 Har nyligen installerat DFHS som låter super på de färdiga midifilerna men jag har inte fått till hälften så bra ljud själv.

Är det någon som har lite tips att komma med angående mix av dessa?

Tex. ska man bussa allt igenom en grupp och på med compressor som i gamla DFH?

EQ inställningarna som finns är ju gjorda för Cubase egna usla EQ så det är alldeles för mycket "gainat" för wavespluggarna.

Länka gärna med ljudfiler om ni har och om ni kör med mesheads osv...

Tackar på förhand!

Jag kör med wavespluggarna och pro tools 6.4 på PC

Annons
Postat

Jag har tyvärr inga ljudfiler att lägga upp eftersom min digi002:a är ivägskickad på reparation, och utan den får jag inte igång pro-tools. 😲

Vad gäller kompressor så är det bara överhänget som jag brukar skicka i grupp till samma kompressor, alla andra trummkanaler får en egen insertkompressor (gärna något från UAD-1:an) annars funkar även waves Rcomp.

EQ brukar bli lite olika beroende på vad jag gör, men ta en titt på www.toontrack.com och deras forum. brukar finnas lite tips där.

(använder gärna waves parametric eq själv)

När man programmerar trummorna blir det av naturliga skäl inte lika bra som om det spelas (ingen nyhet för dig som är trummis), men ändå mycket bättre än de flesta andra trummprogram på marknaden.

Själv spelar jag in genom clavias ddrum trigger, ut som midi från "trigghjärnan" och in i DFHS, och då brukar det bli annat ljud i lådan... 😄

Postat

Kör du med ljuden fån DFHS i realtid eller byter du efteråt?

Postat
Kör du med ljuden fån DFHS i realtid eller byter du efteråt?

Sparar det trummisen spelar som midi, så jag är fri att byta ljud och sådant i efterhand.

Men visst sköts medlyssningen i realtid.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.