Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Såg på hemsidan på Creative att det fanns en länk som heter

Creative professional/Digital audio system och vad såg jag där

E-MU korten... 😉 Det var mer än jag visste.

Annons
Postat

Vad jag förstått så har EMU designat DSPs till Creative åtminstone sedan SB Live. Här hittar du en artikel från 1999 om ett besök i Creative och EMUs gemensamma utvecklingslabb.

Postat

...men SoundBlaster-korten har fortfarande en stor varningsflagga, medan E-MU korten spelar i en lite högre liga...

Att Creative köpte upp E-MU har alltså inte inneburit några stora förbättringar för de vanliga spelkorten. 😉

Postat
  Claes sa:
...men SoundBlaster-korten har fortfarande en stor varningsflagga, medan E-MU korten spelar i en lite högre liga...

Att Creative köpte upp E-MU har alltså inte inneburit några stora förbättringar för de vanliga spelkorten. 😄

Ptja som spelkort är de ju de bästa som finns på marknaden, även vad gäller att titta på film. Det är "bara" musik de är dåliga till 🙂

/Majken

Postat

Jag har både ett Audigy och ett EMU. När dom funkar är de smidiga och prisvärda. Ibland har de däremot känts ostabila (har inte riktigt kommit på orsaken). Som att drivrutiner inte är deras starka sida. Fast det är dom inte ensamma om...

De två mest stabila kort jag har använt är RME och Terratec.

Postat
  Claes sa:

Att Creative köpte upp E-MU har alltså inte inneburit några stora förbättringar för de vanliga spelkorten. 😉

Jag skulle vända på det och säga att EMU kanske kan lära sig nått av soundblaster. Kompabiliteten for SB's spelkort är ju helt oslagbar. har hört utrycket SB kompatibel flera gånger som en beskrivning av nåt som är bra jävla kompatibelt.

problemet som jag upplevt det med nya LJUDkorten är just kompabiliteten. Att SB håller sig till att göra bra kort för spel tycker jag bara är en bra graj.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.