Jump to content
Annons

Hjälp! Lyssna på denna dance låt!


dancemusica (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Tycker det låter bra i mina öron. Nu kanske du inte ska lyssna på mig eftersom jag inte är ett proffs på mastring ännu men det enda jag märkte var att låten kändes "Centrerad". Man kanske kan stereo bredda basgången exempelvis eller något annat? Aja, vänta tills resten av forumet kommenterar 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det var för lite trummor. Kicken kändes klen. Själva melodin var liksom det som lät mest. Jag brukar göra så att kicken slår igenom ordentligt och sen ligger basen och leadet på typ samma nivå. Kicken är jäkligt viktig i sån här musik. Ett alternativ är ju att sidechaina så att basen (och även kanske andra grejer) duckar för kicken.

Sen var nivån ganska låg på hela mixen, kändes inte som att det var mastrat alls. :S Men annars tyckte jag att det lät gött. Om det låter centrerat vet jag inte eftersom jag bara lyssnade i mina högtalare som även står lite knasigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det var för lite trummor. Kicken kändes klen. Själva melodin var liksom det som lät mest. Jag brukar göra så att kicken slår igenom ordentligt och sen ligger basen och leadet på typ samma nivå. Kicken är jäkligt viktig i sån här musik. Ett alternativ är ju att sidechaina så att basen (och även kanske andra grejer) duckar för kicken.

Sen var nivån ganska låg på hela mixen, kändes inte som att det var mastrat alls. :S Men annars tyckte jag att det lät gött. Om det låter centrerat vet jag inte eftersom jag bara lyssnade i mina högtalare som även står lite knasigt.

Själva soundet lät väldigt proffsigt tycker jag. För den här typen av musik. Kanske sidechaina basen mer och höja kicken mer. Vad för ljud/VST har du använt för basen? Låter verkligen som typ basen i typ Sashs senaste remix av encore une fois (aka. raindrops).

Även leadet var riktigt snyggt! Var har du hittat dessa leads? 😮

Jobba vidare så kommer det bli riktigt snyggt! 😎

MVH

Johan

Redigerat av johle
Link to comment
Dela på andra sajter

håller med ovanstående, tycker nog att kicken ska fram mer, men du kan ju testa att sidechaina mer än basen, det är väl så han "erik prydz" gör eller va han heter^_^

jag kan verkligen inte den här stilen, men lyssnar man på hans så låter det som att han

låter alla ljud ducka lite grann för kicken, kicken når också högst db av allt.

http://se.youtube.com/watch?v=MIohJZ-rhyk&...feature=related

kanske skulle kunna eq:a fram lite mer "bas på basen" också

Schyssta ljud du har, låter som en"hit" 😄

EDIT: Provat multibandskompressor på mastern??? kör basen i botten! 🤪

Redigerat av Filly
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...