Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej,

om man lägger ut en låt på myspace så försämras ju ljudet ganska mycket emot om man spelar upp det i en vanlig spelare, men när någon stor artist har lagt upp en låt så brukar det låta bra ändå, har dom mixat sina låtar på nåt annat sätt för att dom skall låta bra på my space eller hur funkar det?

gå ändå in och lyssna på www.myspace.com/rockstone78

(if you want some real rock n roll yeah!)

Annons
Postat

Vet inte om det är så, men det är ju inte helt omöjligt att de stora artisterna får ha lite bättre kvalitet på filerna som spelas upp. (Vissa kan ju även lägga upp hela album medans vi vanliga dödliga bara får ha en handfull låtar i spelaren...)

Annars är kanske så att ju bättre mixad låten är, desto bättre fixar den dålig mp3-upplösning...?

Postat

Det är helt klart så att en bättre mixad låt brukar låta bättre även när den bitreduceras. Hur stora skillnaderna kan vara vet jag inte men jag tycker jag har märkt stor skillnad på egna mixar när jag har jämfört gamla med nyare i reducerat format.

creel (oregistrerad)
Postat (redigerat)

De har helt enkelt bättre mixar. Din mix var ju inte bra om man jämför med proffs. Det har inget med komprimeringen att göra.

Det är komprimerat i 96 kbit/s om du undrar, så du kan ju göra en egen mp3 i den bitraten först så vet du hur det kommer låta på MySpace.

Jag kan inte alls tänka mig att de stora skivbolagen får ha i bättre bitrate, då har de isåfall extern musikspelare (inte MySpace-spelaren) och det kan vem som helst fixa. Jag tycker alltid att all musik på MySpace känns rejält komprimerad (vilket den är), jag upplever det inte annorlunda hos stora artister - det låter precis som på skivan fast rejält komprimerat.

Redigerat av creel
Postat

Förut kunde man betala en liten summa för sitt MySpace-konto. Då kunde man ladda upp fler låtar och dessutom med bättre kodning. Vet inte om de fortfarande fungerar så men isf kan det vara svaret på din fråga.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.