dallen Postat 14 januari 2009 Postat 14 januari 2009 Hej! I vilka program finns vettigt stöd för multicore egentligen? Vilken processor skulle ni välja? Intel Core 2 Duo 3.0, 1333 eller Intel Core 2 Quad 2.5, 1333? Mest intresserad av att köra ProTools M-powered i XP. Vill använda tunga reverb samt mkt samples.
Claes Holmerup Postat 14 januari 2009 Postat 14 januari 2009 Till min nuvarande burk valde jag en Quad, med 1600MHz buss på processor och moderkort - och 1600MHz minnen. Snacka om att det blev skillnad jämfört med min gamla singelcore! 😎 Jag kör Cubase, som har stöd för de 4 kärnorna - men alla DAW-programmen har väl stöd för 4 kärnor i dag...?
Apep Postat 14 januari 2009 Postat 14 januari 2009 Kör på quad. Alla PT distros klarar upp till åtta kärnor.
dallen Postat 18 januari 2009 Trådstartare Postat 18 januari 2009 Tack för tipsen, Blev en quad. Hittills mkt nöjd.
creel (oregistrerad) Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 (redigerat) Jag köpte en Core 2 Duo (E8400) i december och ångrar det lite 😏 Visste inte att PT och Cubase hade stöd för det... Redigerat 18 januari 2009 av creel
Opiiate Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 (redigerat) När jag köpte min dator hade precis Core 2 Duo kommit ut. Köpte då en 2.4GHz processor som jag ångrar lite .. känns inte så värst snabbt fast det är en dubbelkärnig processor. Bara ett litet tag efter core så kom ju quad core ut, det sved lite. Mja, kanske lite snabbare känns den nog jämfört med den 450MHz + ~300mb ram jag hade innan jag köpte ny PC, men jag hade lite högre förväntningar! Så köp en Quad Core, vilket du redan har gjort va? 😮 är nog lite sent ute Nästa köp blir en Mac Pro, inget snack om saken .. är så trött på Windows miljön .. 😱 Redigerat 18 januari 2009 av Opiiate
creel (oregistrerad) Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 När jag köpte min dator hade precis Core 2 Duo kommit ut. Köpte då en 2.4GHz processor som jag ångrar lite .. känns inte så värst snabbt fast det är en dubbelkärnig processor. Bara ett litet tag efter core så kom ju quad core ut, det sved lite. Mja, kanske lite snabbare känns den nog jämfört med den 450MHz + ~300mb ram jag hade innan jag köpte ny PC, men jag hade lite högre förväntningar! Så köp en Quad Core, vilket du redan har gjort va? 😮 är nog lite sent ute Nästa köp blir en Mac Pro, inget snack om saken .. är så trött på Windows miljön .. 😱 Man kan ju alltid köra OS X på en PC 😮
Opiiate Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 (redigerat) När jag köpte min dator hade precis Core 2 Duo kommit ut. Köpte då en 2.4GHz processor som jag ångrar lite .. känns inte så värst snabbt fast det är en dubbelkärnig processor. Bara ett litet tag efter core så kom ju quad core ut, det sved lite. Mja, kanske lite snabbare känns den nog jämfört med den 450MHz + ~300mb ram jag hade innan jag köpte ny PC, men jag hade lite högre förväntningar! Så köp en Quad Core, vilket du redan har gjort va? 😮 är nog lite sent ute Nästa köp blir en Mac Pro, inget snack om saken .. är så trött på Windows miljön .. 😱 Man kan ju alltid köra OS X på en PC 😮 Såvitt jag vet så är det inte lagligt? sen är det hårdvaran i sig som jag gillar hos en Mac, dubbla processorer (som vissa PC maskiner också har, men betydligt slöare busshastighet). Nej! ska det vara Mac så ska det vara hundraprocentigt! Redigerat 18 januari 2009 av Opiiate
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.