Jump to content
Annons

Country sångare/sångerska sökes


CptCrash

Recommended Posts

Halloj

Tänkte jag skulle höra här om det fanns nån riktigt grym country sångare/sångerska här? Får gärna låta lite som Kellie Pickler, Carrie Underwood eller liknande. När det gäller manliga får rösten hellre låta modern country än Hank Williams sr

Skulle det finnas nån snubbe eller tjej som är grym på pedal steel får ni också gärna höra av er.

Sitter och skriver låtar till en yngre kvinnlig amerikansk country böna, därav behovet till sångare

//Crash

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Halloj

Tänkte jag skulle höra här om det fanns nån riktigt grym country sångare/sångerska här? Får gärna låta lite som Kellie Pickler, Carrie Underwood eller liknande. När det gäller manliga får rösten hellre låta modern country än Hank Williams sr

Skulle det finnas nån snubbe eller tjej som är grym på pedal steel får ni också gärna höra av er.

Sitter och skriver låtar till en yngre kvinnlig amerikansk country böna, därav behovet till sångare

//Crash

Jag försöker gärna, har lite mörkare klang på rösten, gillar country.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju lyssna på min polare Ole. Han sjunger låtarna The road to Nashville, Anne Belle Mc Henry och Old Chevy II.

Gillar du hans röst så bor han i och för sig i Bjursås utanför Falun men jag kan spela in hans röst och skicka över nätet. Om han vill då förstås. 😄

Allt går att lösa.

Visit My Website

Hoj

/Magnus

Redigerat av Hellecaster
Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj

Tänkte jag skulle höra här om det fanns nån riktigt grym country sångare/sångerska här? Får gärna låta lite som Kellie Pickler, Carrie Underwood eller liknande. När det gäller manliga får rösten hellre låta modern country än Hank Williams sr

Skulle det finnas nån snubbe eller tjej som är grym på pedal steel får ni också gärna höra av er.

Sitter och skriver låtar till en yngre kvinnlig amerikansk country böna, därav behovet till sångare

//Crash

Prova http://internetvocals.com

Mvh

/Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att jag inte gillar country... har fått höra att jag har en röst som lämpar sig för det 🙂

-Dvs, jag gillar inte country i sin "fulla flärd", alltså -typ nasal "draaaaaiiiiiiiiiiiving in maaaaaa pickup truuuuck..."-typen. 😄 Har däremot inget emot att låna lite harmisar och så därifrån, vilket framstår av nedanstående länk. 😎 Var dock inte meningen att det skulle låta country när jag skrev och spelade in, det var mer så att jag upptäckte att det gjorde det när det var färdigt.

Ett exempel:

EDIT: Exemplet är ju väldans soft, och lite souligt i känslan. Har även gjort mer "riviga" upptempo låtar som folk påstått låter country...

Här försöker man slänga in allt från soul till blues till rock, och så säger folk att det låter country om det. Vad gör man. 😲

Redigerat av MrBluesman
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe när jag läste vad du hette och beskrivningen av din musik så trodde jag att du skulle låta ungefär så här: 😲

Stone cold country

Hehe men du låter bra som du gör. Skulle nog passa kanon till countrylåtar.

Nu är det inte jag som söker sångare i denna tråden men det är ju intressant att hålla sig ajour med vilka som finns att eventuellt hyra in om behov skulle uppstå.

/Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj

Tänkte jag skulle höra här om det fanns nån riktigt grym country sångare/sångerska här? Får gärna låta lite som Kellie Pickler, Carrie Underwood eller liknande. När det gäller manliga får rösten hellre låta modern country än Hank Williams sr

Skulle det finnas nån snubbe eller tjej som är grym på pedal steel får ni också gärna höra av er.

Sitter och skriver låtar till en yngre kvinnlig amerikansk country böna, därav behovet till sångare

//Crash

Spännande, country is the shit=)

spana in min myspace www.myspace.com/nillemusik

finns både videos och mp3or

MvH

Nille

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...