Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare, jag köpte tidningen "Studio Reason Special" för ca vecka sedan. Jag läste lite och bestämde mig för att ge mig på "Göra klassiska tv-spelsljud" kapitlet.

Jag läser igenom artikeln och guiden en gång och känner genast, detta bör jag fixa... Usch! va fel jag hade! När jag kommer halvvägs i guiden så fastnar jag. Det står:

"Nu blev instrumentet en stilla fyrkants våg tills vi vrider på Index. Då moduleras en osymmetrisk pulsvåg. Jag improviserar en melodi och automatiserar Index."

Så min fråga är nu, Hur automatiserar jag index på min melodi?

(Vänligen respektera att jag aldrig tidigare har använt Reason)

Schoobami

Annons
Postat

Hellu.

Högerklicka på reglaget där det står index och välj EDIT AUTOMATION. Då dyker det upp en ny LANE i sequensern som gäller för den ljudkällan du använder, under själva spåret där melodin ligger, i detta fall fömodligen en Malström eller hur? I denna LANE så ritar du med pennan ett CLIP och sedan är det det bara att dubbelklicka på CLIPET och sedan rita in en automation med pennan igen.

Detta är ett av flera sätt att göra en automation på.

Lycka till

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.