Jump to content
Annons

Lämna tillbaka modem till bredbandsleverantören?


debatt

Recommended Posts

En kompis till brorsan sa at brorsan egentligen var tvungen att lämna tillbaka bredbandsmodemet han haft från ComHem under ett par år, i samband med att han flyttade utomlands. Stämmer det? Stämmer det även om det är uttjänat?

Jag har inte flyttat utomlands, men har kvar mitt gamla ComHem-modem. Kan jag slänga det?

Hur gör ni?

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ring ComHem och fråga dem om det är du/din brorsa eller ComHem som äger utrustningen, det är det som är avgörande. Uttjänat eller inte, det har inte med saken att göra.

Om ComHem äger utrustningen så kan de i o f s välja att låta dig behålla den, men det är de som avgör det i så fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Bredbandsbolaget kör med detsamma att man måste skicka tillbaka modemet när man säger upp det. Det har inget med att göra om det är uttjänt eller inte.Hur man nu avgör det själv? 😄 I vilket fall som helst vill de själva avgöra det och se bevis på det tror jag nog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
En kompis till brorsan sa at brorsan egentligen var tvungen att lämna tillbaka bredbandsmodemet han haft från ComHem under ett par år, i samband med att han flyttade utomlands. Stämmer det? Stämmer det även om det är uttjänat?

Jag har inte flyttat utomlands, men har kvar mitt gamla ComHem-modem. Kan jag slänga det?

Hur gör ni?

//:debatt

Vad gör en sån här fråga i ett musikforum?

Link to comment
Dela på andra sajter

En kompis till brorsan sa at brorsan egentligen var tvungen att lämna tillbaka bredbandsmodemet han haft från ComHem under ett par år, i samband med att han flyttade utomlands. Stämmer det? Stämmer det även om det är uttjänat?

Jag har inte flyttat utomlands, men har kvar mitt gamla ComHem-modem. Kan jag slänga det?

Hur gör ni?

//:debatt

Vad gör en sån här fråga i ett musikforum?

Väntar på att bli besvarad - vilket den blev.

Vad jag tycker ComHem borde göra, det är att tala om att de ska ha tillbaka det gamla modemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...