coltfrog Postat 29 december 2008 Postat 29 december 2008 har nu försökt installerat mitt GinaEcho 20bits-ljudkort på datorn(ca 7-8år gammalt!) men lyckas ej ,de har ju hänt lite sen win98 hehe! måste väl kanske inse att jag får kolla upp ett fräshare ljudkort! men fan! de va ju så bra ginakortet!, kunde lägga mig en+6db i input me full krÄm utan datorn /eller ljudet försämrades! ....finns det nåt kort som inte har så mesig input samt bra kvalité????? kör numera xp/cubase
joachime Postat 29 december 2008 Postat 29 december 2008 Svårt att veta exakt vad du menar med +6 dB (du måste ange referens också), men de flesta semiprofessionella ljudkort idag klarar +4 dBu om det är det du menar.
Claes Holmerup Postat 29 december 2008 Postat 29 december 2008 Om du har varit så nöjd med ditt Gina, så kanske det är läge att titta på de aktuella Echo-korten, som t ex Gina 3G - eller om du vill ha externt, någon av AudioFire-modellerna. 🙂 Om du ändå vill köra vidare med ditt gamla ljudkort, så finns det drivers för det till XP här: http://www.echoaudio.com/Downloads/Archived_Drivers.php - dock bara som en beta och ingen alls för Vista, men det kan ju vara värt att testa betan...?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.