Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har just lagt in en ny vst plugg (orgel). Problemet är att det inte dyker upp som instrument utan som ljudeffekt. Är det någon som har en idé om vad jag kan ha gjort för fel?

Kolin

Annons
Postat (redigerat)

Du har säkert lagt in den som fx istället för insert/soft synth/Vsti välj i dialogrutan vilka tracks och midiutgångar du vill koppla till synthen.

Redigerat av equality
Postat

Hmmm nu förstår jag inte vad du menar. Jag letar ju upp synten i syntrackmenyn och bestämmer sedan vad tracket ska ha för synt. Och här dyker ju mitt problem upp. Orgeln finns inte i syntracket. Däremot finns den som effekt om jag kör ett audiospår. När jag la in den? Menar du då när jag installerade den? För då gjorde jag bara som vanligt: install och sedan körde den på utan att jag hade någon möjlighet att svara på frågor...???

Kolin

Postat

Japp, det tog ett tag innan myntet föll ner. Hade missat att fylla i en liten ruta vid installeringen.

Kolin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.