Jump to content
Annons

Vilket förlag ska jag gå till?


rode_orm1

Recommended Posts

Hej!

Jag har producerat musik länge men främst hiphop, jag ha producerat endel större artister och gör nu mycket RnB.

I takt med att amerikanska artister nappat på mina beats behöver jag ta kontakt med ett förlag.

Jag söker därför tips om vilket förlag jag borde vända mig till, jag gör RnB beats som skulle passa tex:

Akon, Konvict musik, The Dream, Keri Hilson mm.. den stilen.

Har ni några tips på vad jag bör tänka på när jag ger mig in i att sälja beats mer seriöst?

Tack på förhand!

MVH Björn

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag har producerat musik länge men främst hiphop, jag ha producerat endel större artister och gör nu mycket RnB.

I takt med att amerikanska artister nappat på mina beats behöver jag ta kontakt med ett förlag.

Jag söker därför tips om vilket förlag jag borde vända mig till, jag gör RnB beats som skulle passa tex:

Akon, Konvict musik, The Dream, Keri Hilson mm.. den stilen.

Har ni några tips på vad jag bör tänka på när jag ger mig in i att sälja beats mer seriöst?

Tack på förhand!

MVH Björn

Om stora amerikanska artister har nappat på dina beats så kommer nog förlagen till dig 😄

men du kan ju skicka in nån demo till ett svenskt förlag och se om dom gillar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo fast än så länge är ju inget släppt än. (det är kontakter som går via myspace och mail) Det finns ju så otroligt mycket större artister i USA som inte är stora i vår radio men ändå har väldigt stor publik, så jag vet inte vad för koll sveska förlag har på dom?

Men jag vill ju inte vänta till en låt är släppt och folk tjänar pengar på min beat innan ett förlag ska komma till mig, därför vill jag styra upp det direkt.

är det någon som har ett tips eller är det enbart vis, rock och slagerpop producenter här tro? Kom igen nu =)!

Redigerat av rode_orm1
Link to comment
Dela på andra sajter

The usual suspects ( i sverige )

- Sony/Bmg

- EMI

- Universal

Om du vill att dom skall någorlunda aktivt försöka fixa att dina låtar hamnar hos artister.

Dock är ju förlagen , skivbolagen eller artisterna (beror på artist) oftast inte intresserade av beats utan vill ha färdiga låtar.

Det är svårt dock att få saker å ting att hända om man inte själv befinner sig i smeten i usa och skapar kontakter med låtskrivare och A&R

och andra människor och inte sitter med vid inspelning och samarbetar med låtskrivaren ( som oftast även sjunger in demot ) tex Keri Hilson.

Om det bara är ett förlag du är ute efter av rent legala orsaker som inte aktivt kommer att pitcha dina låtar kan du ju ta kontakt med vilket som helst.

Men om det är Konvict artister du tänker jobba med skulle jag rekommendera Pic Nic ( www.picnicmusic.se ). Dom har redan etablerad kontakt med konvict på förlagssidan men som sagt gör inget för att sälja dina låtar utan skyddar bara dina rättigheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...