Jump to content
Annons

Bypass på alla effekter i Cubase


Ponderosa

Recommended Posts

Finns det någon knapp/commando som bypassar alla effekter/inserts/returner på alla spåren i Cubase, så man kan göra en jämförelse totalt torrt vs effekter? I dagsläget är det enda sätt jag vet att bypassa vart spår för sig, och det tar tid, och jag hinner glömma bort hur det lät med från början när jag bypassat sista spåret hahaha..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Nej vad jag vet så går inte det. Rätta mig om jag har fel någon. Det vore inte helt fel kunna göra det. Annars är det bästa ha enskilda kanaler routade till en gruppkanal och ha effekten på där som man vill bypassa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle vara en sjukt bra grejj faktiskt!

Synd bara att det inte verkar finnas, dom borde ju skylta med det isåfall!

Link to comment
Dela på andra sajter

En intressant funktion men jag tror inte den hjälper så mycket vid mix.

En stor del av den förväntade skillnaden beror på alla nivåer som hoppar fram och tillbaka om man bypassar alla pluggar. Mixen blir en annan.

Däremot tycker jag bypass per kanal är en mycket bra funktion. Tyvärr saknas den i Logic.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Använder man, som jag, UAD-pluggar så går det stänga av alla samtidigt med Meter och kontrollpanelen. En mycket smart funktion och som sagt var borde finnas liknande i cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...