JJMusik Postat 2 december 2008 Postat 2 december 2008 Hej på er! Satt och blev sugen på att hitta någon vst-synth för lite stråkar piano osv... innan jag gav mig ut och kollade priser och dylikt så öppnade jag min gamla Cubase SL3-kartong (som jag sedan uppgraderat till Cubase 4) I denna kartongen fann jag en Hypersonic-skiva samt en Halion3-skiva. På skivan står det Halion 3 3.1 demo version men på själva skiven finns det en "PC halion 3 demo installer" och en "PC halion 3 installer" Körde jag den senare s installerades ett par gb samplingar, har dock inte öppnat programmet än... Kan det verkligen stämma att jag fått en fullversion av halion till mitt cubase sl3? är inte halion ganska bra, och därmed dyrt? eller har Steinberg haft någon sådan drive förr? Någon som vet? Jag bara tänker så att det inte är så att man kan välja att installera fullversionen även från denna skiva men sedan får en faktura eller något 😄 ja ni förstår...
DieHard (oregistrerad) Postat 2 december 2008 Postat 2 december 2008 Det är bara demon du fått som jag fattar det?Om du fått helversionen så märks ju det snabbt när man installerar vilket det är frågan om.
JJMusik Postat 2 december 2008 Trådstartare Postat 2 december 2008 okej, men det finns ju två installationsfiler? en som heter demo och en som bara heter halion. när jag körde installationen så installerades 4 soundset som var på ca 1 gb vardera. ?
JJMusik Postat 2 december 2008 Trådstartare Postat 2 december 2008 Demo products have all the same features and functions of the full versions with the only limitation of a 30 day period to use them. HALion 3 Demo Cubase SL 3 Cubase SX 3 hittade det 🙂
joachime Postat 2 december 2008 Postat 2 december 2008 Men i Cubase 4 har du Halion One som är en sampleplayer. Har du kollat in den?
DieHard (oregistrerad) Postat 2 december 2008 Postat 2 december 2008 Lundin sa: Hallucination 3 kanske? 😄 Ahh ja det skulle kunna förklara saken 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.