Jump to content
Annons

Poet över en dag


Linos

Recommended Posts

Tja! Håller på med ett slut arbete i Estetisk verksamhet som ska va klart om några dar och jag har inte kommit igång än och behöver verkligen er hjälp.

Det är så att jag funderar på att skriva en dikt samling som jag aldrig har hållit på med förr så har ingen jävla aning hur man ska gå till väga för att det ska bli bra. Har ni några bra skriv tips till en nybörjare? Inspirationer? Vore as shysst om ni kunde dela med er utav er kunskap/erfarenheter. 😊

/Linus

Ps Visste inte vart jag skulle lägga detta inlägg så får be om ursäkt om de blev fel avdelning. :S

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Såhär:

1. Skriv en massa.

2. Skriv ännu mer!

3. Tyck att det är roligt.

4. ???

5. PROFIT!

Men om du aldrig har skrivit en dikt förut och bara har några dar på dig tror jag det är mer eller mindre kört.

hehe ok men va ska man tänka på när man skriver? hur ska man få det att låta så poetiskt som möjligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe ok men va ska man tänka på när man skriver?

Du ska inte tänka, du ska känna! 🙂

Precis, man ska inte tänka på nånting, det ska komma naturligt. Jag har skrivit en del texter där jag har tänkt en massa under tiden, men det har aldrig blivit bra. Det är egentligen bara en handfull gånger som jag verkligen har lyckats, och då har det varit för att jag kommit in i textens känsla helt, så jag inte behöver tveka eller tänka efter, utan bara skriva det som känns rätt. Det är härligt när det händer, men för att nå dit krävs det att man skriver och skriver och skriver jättemycket. Det finns inga genvägar. Så fort man tänker efter blir det konstlat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...