Jump to content
Annons

My Book Essential edition 640GB USB HDD


KaptenKresh

Recommended Posts

Hej!

Har precis köpt en ny hårddisk, och slog till på denna.

Jag undrar bara om ni tror att jag kommer ha några problem med att den blir seg när jag spelar upp samplingar etc?

Kommer i och för sig inte använda så mycket mer än Logic studio 8's inbyggda samplingar, inget supermonsteravancerat.

Aja, kul att höra lite åsikter.

Den snurrar annars på 7200rpm och har 16mb cacheminne (tror jag hehe)

Kresh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Anledningen till att jag frågar är därför att jag läste studio nr 7/08 där dom totalsågar USB2 för musikproduktion och jag blev jätte ledsen 🙂

Står att den ska belasta processorn och det är tråkigt...

Men nu har jag liksom köpt min USB disk och det är inte så mycket att göra åt saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ska spela upp samplingar från hårddisken och inga massiva " Vienna " Projekt ska det nog inte vara några problem.

Skulle det vara så att disken inte snurrar tillräckligt fort kan du Frysa eller bounca ut vissa delar för att avbelasta disken.

Jag skulle dock inte försöka att spela in tex sång och har disken aktiv utan i det fallet skulle jag bounca ut låten

och spela in sång på bouncen istället , fast i samma projekt dock men med alla EXS , VSTi och samplingar avstängda och bara bouncen aktiv.

Link to comment
Dela på andra sajter

vill ju kunna spela in sång i originalprojektet

Det kan du , men om disken inte orkar rulla får du bounca ut musiken till en Aiff och importera tillbaka den i projektet , stänga av all annan musik och spela in med den bouncade filen som playback.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...