Jump to content
Annons

FireWire-problem med Saffire LE


turncoat

Recommended Posts

Har nyligen köpt ett Focusrite Saffire LE ljudkort som jag kör med en iMac. Fram tills idag har det funkat bra men helt plötsligt finns ingen koppling mellan dator och ljudkort. När jag går in på Saffires kontrollpanel i datorn så får jag meddelandet "Connection to Saffire LE lost. Please check FireWire connection". Sladden sitter i precis som den ska i båda ändar och är liksom datorn helt ny. Någon som stött på något liknande eller har nån aningen var problem ligger?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har nyligen köpt ett Focusrite Saffire LE ljudkort som jag kör med en iMac. Fram tills idag har det funkat bra men helt plötsligt finns ingen koppling mellan dator och ljudkort. När jag går in på Saffires kontrollpanel i datorn så får jag meddelandet "Connection to Saffire LE lost. Please check FireWire connection". Sladden sitter i precis som den ska i båda ändar och är liksom datorn helt ny. Någon som stött på något liknande eller har nån aningen var problem ligger?

Kör du Bootcamp eller OSX??

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så verkar det vara problem med Focusrites FireWire. Kolla om du kan hitta drivers för din mac. Hade länge samma problem med min PC och Focusrite pro 26, men löste det genom att hitta nya drivers för mitt FireWire kort i PCn. Antar att du redan har uppdatera ljudkortet med, annars så kan du göra de på Focusrites hemsida

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...