Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Hur lång är en bit snöre? 😄

Man vet ju inte hur ett ljudkort låter förrän man har testat. Tillverkarnas

produktspecifikationer ska man inte lita på. Allting ser ju bra ut på papper.

Redigerat av Sleap
Postat

Inbyggd hörlursförstärkare har väl de flesta ljudkort? Att den sen är lite kraftigare på detta kortet är en annan sak.

Men ja det ser ju bra ut på pappret. Frågan är hur många konsumenter som intresserar sig av eller ens förstår vad 124dB SNR innebär. Aja, det återstår att se.

Postat
Hur lång är en bit snöre? 🙂

Man vet ju inte hur ett ljudkort låter förrän man har testat. Tillverkarnas

produktspecifikationer ska man inte lita på. Allting ser ju bra ut på papper.

Då kan väl du köpa ljudkortet och testa det kanske ? 😑

Postat (redigerat)
Inbyggd hörlursförstärkare har väl de flesta ljudkort? Att den sen är lite kraftigare på detta kortet är en annan sak.

Men ja det ser ju bra ut på pappret. Frågan är hur många konsumenter som intresserar sig av eller ens förstår vad 124dB SNR innebär. Aja, det återstår att se.

Dom flesta ljudkort har väl oförstärkt signal dvs ingen förstärkare...

att den klarar 600ohm lurar gör ju stor skillnad..

Jag var mest intresserad att veta hur ljudkortet jämför sig med EMU och ESI och dom stora ljudkortstillverkarna.

Antar att detta ljudkort är lite mer som creative kanske ?

Dvs inget vidare låg-latens ljudkort.

EDIT: står iofs "with very low latency"

Redigerat av Ekstasis
Postat

Om det sitter ett hörlursuttag på kortet så kan jag garantera att där sitter en hörlursförtärkare också.

Postat

Om det sitter ett hörlursuttag på kortet så kan jag garantera att där sitter en hörlursförtärkare också.

Jag menar dock en hörlursförstärkare värt namnet, dvs inte ett soundblaster live eller liknande

Postat
Jag menar dock en hörlursförstärkare värt namnet, dvs inte ett soundblaster live eller liknande

Ja det är en annan femma. Det återstår väl att se om den lever upp till deras beskrivning.

Hur som helst är det kanske inte ett så intressant kort för de som producerar musik, bortsett från de som producerar inbox då om latencyn är tillräckligt låg.

De riktar ju sig onekligen till konsumenter med högre krav.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.