Djar Postat 9 november 2008 Postat 9 november 2008 (redigerat) Hej. Kastar ut en fråga i rymden då jag ledsnar på ett problem som dyker upp i alla mina mixningar/mastrar. Jag kör Logic Studio 8 och använder T-racks 1.3 när jag mixar/mastrar. Dock blir det alltid ett fel. När jag bouncar ut låten och lyssnar i stereon sprakar det och och överstyr i ljudet. Varför blir det så? Borde inte detta i sådant fall ha utvisats som peakar i mixen? Allt ser ju fint ut i mixen. Vad gör jag fel? Någon med kunskaper kring detta? 200% tacksam för tips, trix och idéer. Lyssna själva på detta klipp: Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 9 november 2008 av Djar
Christoffer Bergfors Postat 11 november 2008 Postat 11 november 2008 Sänk nivån på mixen så ska du se på underverk.
Djar Postat 11 november 2008 Trådstartare Postat 11 november 2008 Så jag sänker nivån i mixkanalen... inte masterkanalen? Jag gör ju så att jag bouncar ut en mix. Skapar ett nytt projekt där jag lägger på sista touchen på den kanalen där bouncen ligger. Är det där jag ska dra ner nivån?
Christoffer Bergfors Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Jag gissar att det är i ditt sista skede, när du limiterar som det skiter sig för dig. Hur het är mixen när du bouncar?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.