Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej Àr en riktigt nybörare av Fl. Var och köpte ett litet mixerbord och en microfon idag. Problemet Àr nÀr jag spelar in sÄ gÄr det inte att lyssna pÄ inspelningen direkt, utan man mÄste starta om Fl för att de ska funka. Gör jag en ny inspelning dÄ sÄ hÀnder exakt samma sak. Jag fÄr upp att jag har spelat in men jag fÄr inget ljud. NÄgon som vet vad jag gör för fel?

Är jĂ€tte tacksam för all hjĂ€lp jag kan fĂ„=)

Annons
Postat
Hej Àr en riktigt nybörare av Fl. Var och köpte ett litet mixerbord och en microfon idag. Problemet Àr nÀr jag spelar in sÄ gÄr det inte att lyssna pÄ inspelningen direkt, utan man mÄste starta om Fl för att de ska funka. Gör jag en ny inspelning dÄ sÄ hÀnder exakt samma sak. Jag fÄr upp att jag har spelat in men jag fÄr inget ljud. NÄgon som vet vad jag gör för fel?

LÄter som ett problem med ljudkorts instÀllningarna

Postat

Grejen Àr de att ljudet funkar nÀr man drar de till den rutan som heter Channel settings och klickar pÄ ljudvÄgorna som hamnat lÀngst ner pÄ den rutan, och dÄ funkar ljudet men inte i den rutan dÀr inspelningen hamnar först. Vet inte vad rutan heter men de stÄr Pattern 1,2,3 osv. Det Àr rutan över alla patterns som jag vill att ljudet ska fungera.

Postat

Grejen Àr de att ljudet funkar nÀr man drar de till den rutan som heter Channel settings och klickar pÄ ljudvÄgorna som hamnat lÀngst ner pÄ den rutan, och dÄ funkar ljudet men inte i den rutan dÀr inspelningen hamnar först. Vet inte vad rutan heter men de stÄr Pattern 1,2,3 osv. Det Àr rutan över alla patterns som jag vill att ljudet ska fungera.

Är ditt ljudkort valt som premiĂ€r? Jag arbetar inte i FL, men det lĂ„ter onekligen som ett fel med mjukvaro-instĂ€llningarna lr drivisarna till ljudkortet. Kolla www.adlibris.se annars om du inte kan hitta en bok om Fl. och hur man anvĂ€nder sig av det, det brukar stĂ„ med instĂ€llningar och vanliga problem.

Vad har du för ljudkort?

Postat

Vet inte om hur jag gör för att Àndra mitt ljudkort till PremiÀr. Har ett ljudkort som heter: Realtek High Definition Audio Driver.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.