Husfarfar Postat 6 november 2008 Postat 6 november 2008 Hej Ă€r en riktigt nybörare av Fl. Var och köpte ett litet mixerbord och en microfon idag. Problemet Ă€r nĂ€r jag spelar in sĂ„ gĂ„r det inte att lyssna pĂ„ inspelningen direkt, utan man mĂ„ste starta om Fl för att de ska funka. Gör jag en ny inspelning dĂ„ sĂ„ hĂ€nder exakt samma sak. Jag fĂ„r upp att jag har spelat in men jag fĂ„r inget ljud. NĂ„gon som vet vad jag gör för fel? Ăr jĂ€tte tacksam för all hjĂ€lp jag kan fĂ„=)
Lonian Postat 6 november 2008 Postat 6 november 2008 Hej Ă€r en riktigt nybörare av Fl. Var och köpte ett litet mixerbord och en microfon idag. Problemet Ă€r nĂ€r jag spelar in sĂ„ gĂ„r det inte att lyssna pĂ„ inspelningen direkt, utan man mĂ„ste starta om Fl för att de ska funka. Gör jag en ny inspelning dĂ„ sĂ„ hĂ€nder exakt samma sak. Jag fĂ„r upp att jag har spelat in men jag fĂ„r inget ljud. NĂ„gon som vet vad jag gör för fel? Ăr jĂ€tte tacksam för all hjĂ€lp jag kan fĂ„=) LĂ„ter som ett problem med ljudkorts instĂ€llningarna
Husfarfar Postat 6 november 2008 TrĂ„dstartare Postat 6 november 2008 Hej Ă€r en riktigt nybörare av Fl. Var och köpte ett litet mixerbord och en microfon idag. Problemet Ă€r nĂ€r jag spelar in sĂ„ gĂ„r det inte att lyssna pĂ„ inspelningen direkt, utan man mĂ„ste starta om Fl för att de ska funka. Gör jag en ny inspelning dĂ„ sĂ„ hĂ€nder exakt samma sak. Jag fĂ„r upp att jag har spelat in men jag fĂ„r inget ljud. NĂ„gon som vet vad jag gör för fel? Ăr jĂ€tte tacksam för all hjĂ€lp jag kan fĂ„=) LĂ„ter som ett problem med ljudkorts instĂ€llningarna Grejen Ă€r de att ljudet funkar nĂ€r man drar de till den rutan som heter Channel settings och klickar pĂ„ ljudvĂ„gorna som hamnat lĂ€ngst ner pĂ„ den rutan, och dĂ„ funkar ljudet men inte i den rutan dĂ€r inspelningen hamnar först. Vet inte vad rutan heter men de stĂ„r Pattern 1,2,3 osv. Det Ă€r rutan över alla patterns som jag vill att ljudet ska fungera.
musicpanda88 Postat 7 november 2008 Postat 7 november 2008 Hej Ă€r en riktigt nybörare av Fl. Var och köpte ett litet mixerbord och en microfon idag. Problemet Ă€r nĂ€r jag spelar in sĂ„ gĂ„r det inte att lyssna pĂ„ inspelningen direkt, utan man mĂ„ste starta om Fl för att de ska funka. Gör jag en ny inspelning dĂ„ sĂ„ hĂ€nder exakt samma sak. Jag fĂ„r upp att jag har spelat in men jag fĂ„r inget ljud. NĂ„gon som vet vad jag gör för fel? Ăr jĂ€tte tacksam för all hjĂ€lp jag kan fĂ„=) LĂ„ter som ett problem med ljudkorts instĂ€llningarna Grejen Ă€r de att ljudet funkar nĂ€r man drar de till den rutan som heter Channel settings och klickar pĂ„ ljudvĂ„gorna som hamnat lĂ€ngst ner pĂ„ den rutan, och dĂ„ funkar ljudet men inte i den rutan dĂ€r inspelningen hamnar först. Vet inte vad rutan heter men de stĂ„r Pattern 1,2,3 osv. Det Ă€r rutan över alla patterns som jag vill att ljudet ska fungera. Ăr ditt ljudkort valt som premiĂ€r? Jag arbetar inte i FL, men det lĂ„ter onekligen som ett fel med mjukvaro-instĂ€llningarna lr drivisarna till ljudkortet. Kolla www.adlibris.se annars om du inte kan hitta en bok om Fl. och hur man anvĂ€nder sig av det, det brukar stĂ„ med instĂ€llningar och vanliga problem. Vad har du för ljudkort?
Husfarfar Postat 7 november 2008 TrÄdstartare Postat 7 november 2008 Vet inte om hur jag gör för att Àndra mitt ljudkort till PremiÀr. Har ett ljudkort som heter: Realtek High Definition Audio Driver.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.