Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan..

Jag har suttit hela dagen och försökt få igång min zoom hd16 tillsammans med cubase LE på datorn.

men jag får inte ut nåt ljud, den slår ut och de är ett brus som slår ut..

det går inte att spela in, det bara brusar..

vad gör jag för fel? eller vad är det jag inte gör?

Snälla hjälp mig.. 🙂

Annons
Postat (redigerat)

En lite mer detaljerad beskrivning hade underlättat!

Skall du koppla ihop grejorna analogt eller digitalt osv.? Vad är det för ljudkort i datorn, ska du spela in från

Zoomen till datorn eller tvärtom?

Redigerat av Sleap
Postat
En lite mer detaljerad beskrivning hade underlättat!

Skall du koppla ihop grejorna analogt eller digitalt osv.? Vad är det för ljudkort i datorn, ska du spela in från

Zoomen till datorn eller tvärtom?

Hej. tack för att du svarade..

Hm, alltså ljudkortet som sitter i datorn nu vet jag inte vad de är.. nåt skräp.

men jag ska använda zoomen som ljudkort. och spela in i datorn..

jag kopplar in mickar och allt i zoomen, men ingenting händer. får inte in nån signal i cubase.

Postat

Det är går väl inte att använda den som ljudkort? Deras tanke är att man ska spela in på portan och sen föra över spåren till datorn.

Du kan ju däremot använda portan som kontrollyta för att styra mixern i inspelningsprogrammet.

Postat
Det är går väl inte att använda den som ljudkort? Deras tanke är att man ska spela in på portan och sen föra över spåren till datorn.

Du kan ju däremot använda portan som kontrollyta för att styra mixern i inspelningsprogrammet.

hm, man ska kunna ha portan som ett ljudkort.. grejjen är att jag vill kunna koppla in alla instrument i portan och sedan spela in så att spåren visas direkt i cubase, och att jag sedan använder datorn och ezdrummer.

"Zooms nyaste digitalporta är inte bara en digitalporta som fungerar fristående, utan även ett ljudkort och en controller för ditt hårddiskinspelningsp­rogram"

Postat
Jag hittar inget om att det skulle gå att använda som ljudkort varken på Zooms hemsida eller i manualen. Vart står detta?

http://www.jamshop.se// - digitalporta - zoom hd16

där står detta.. och när jag kopplar in portan i usb så kommer HD16 upp i enhetshanteraren - ljud,inspelning..

så att den går att använda.

Postat

Fast det står ju inom parantes "med uppdateringar som väntas inom kort". Så du får väl vänta på en OS-uppdatering då. Den senaste uppdateringen kom ju för två månader sen och inkluderade inte nån sån funktion.

Postat

Jag kan inte hitta någon info om det.

Tycker det är riktigt korkat av Jam att skriva på det viset faktiskt. Det finns ju inga garantier för att uppdateringen ens kommer att komma.

Postat

Åfan, ja då är de verkligen korkat av dom att skriva så.

Då får jag väl hålla tummarna på att de kommer en uppdatering så att jag kan börja spela in..

Tycker de e så svårt när jag inte ser spåren framför mig..

och sedan vill jag använda ezdrummer.

Jaja, det är bara att hoppas.

Tack för hjälpen iaf.. 😄

Postat (redigerat)
Jag hittar inget om att det skulle gå att använda som ljudkort varken på Zooms hemsida eller i manualen. Vart står detta?

där står detta.. och när jag kopplar in portan i usb så kommer HD16 upp i enhetshanteraren - ljud,inspelning..

Det står ju "USB för editering och överföring av projekt... OBS! Kan också användas som remote". Jam

Man kan väl använda Zoomen för att fjärrstyra Cubase via USB-kabeln.

Om du ska använda den för att koppla upp allting och sedan spela in, måste du nog ändå ha något ljudkort i datorn

och koppla upp Zoomen antingen digitalt eller analogt in i datorns ljudkort.

Borde ju i och för sig funka med USB-kabeln - Jam borde ju kunna mer om detta.

Redigerat av Sleap
Postat

Det står ju "USB för editering och överföring av projekt... OBS! Kan också användas som remote". Jam

Man kan väl använda Zoomen för att fjärrstyra Cubase via USB-kabeln.

Om du ska använda den för att koppla upp allting och sedan spela in, måste du nog ändå ha något ljudkort i datorn

och koppla upp Zoomen antingen digitalt eller analogt in i datorns ljudkort.

Borde ju i och för sig funka med USB-kabeln - Jam borde ju kunna mer om detta.

"OBS! Kan också användas som Remote och Ljudkort!"

Så fick för mig att jag kunde använda de som ljudkort. :/

Postat

Har du ringt Jam och hört med dem? Med tanke på att de skriver så borde de rimligtvis fått nån slags info av Zoom att en uppdatering är på väg.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.