Jump to content
Annons

Msn Messenger


jogu

Recommended Posts

Hej,

Har xp och det verkar som MSN Messenger ligger i bakgrunden hela tiden trots att jag bockat ur det under alternativ. J-vligt irriterande när man jobbar med cubase så plinkar ett meddelande till.

När jag tittar i aktivitetshanteraren ser man att msmsg.exe finns där. Hur får jag bort detta så msn messenger endast körs när jag vill.

/Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du har troligen en ikon nere i högra hörnet (programlisten) med en gubbe på. Högerklicka på den, välj avsluta. MSN stängs då av.

Kolla även under autostarten så att MSN inte ligger där, samt kolla noga i inställningarna i MSN och bocka av starta MSN automatiskt (fick dock uppfattningen om att det var just det du har gjort)

Edit: Oj, nu hann alla före mig med autostart grejjen bara för att jag editade... Jaja, kolla nedan så får du en beskrivning på hur du löser din autostart av msn.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

msnmsgr.exe menar du väl?

Om du vill slippa MSN vid uppstart:

Välj Kör/Run .. skriv msconfig ... välj fliken autostart/startup och klicka ur MSN.

EDIT: Rojk hann visst före! 😏

Redigerat av gol
Link to comment
Dela på andra sajter

MSN, djävulens bländverk!

Enda sättet att bli av med det en gång för alla är att gå in i registereditorn

HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Messenger\Client

och skapa ett nytt DWORD med namnet PreventRun och sätta värdet till 1.

Om du ändå av någon outgrunderlig anledning skulle vilja använda msn och endast förhindra att det autostartar så skapar du istället ett dword med namnet PreventAutoRun och sätter värdet till 1.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan avinstallera MSN Messenger om du vill det. Farbror Bill har bara gömt avinstallationsposten med en hide switch i en inf-fil som heter sysoc.inf. (C:\WINDOWS\inf\sysoc.inf)

Man tar bort HIDE enligt anvisningar som finns på en hel del webbsidor, sök på Google efter uninstall+msn+messenger+sysoc.inf

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...