Cribbson Postat 31 oktober 2008 Postat 31 oktober 2008 (redigerat) Jag har precis köpt Digi 003R + Command 8 och fÄr det inte att funka Jag kör USB frÄn C8 in i Mac + FW frÄn 003R in i Mac. Command 8 stÄr i offline lÀge,,inget hÀnder. Har gjort full installation av av Pt. Har testat olika kablar,,det hÀnder inget! Vad gör jag för fel? behövs det nÄgon installationsdisc till C8:an ??? Tacksam för svar. /Cribbson Redigerat 31 oktober 2008 av Cribbson
maart (oregistrerad) Postat 31 oktober 2008 Postat 31 oktober 2008 Jag har precis köpt Digi 003R + Command 8 och fĂ„r det inte att funka Jag kör USB frĂ„n C8 in i Mac + FW frĂ„n 003R in i Mac. Command 8 stĂ„r i offline lĂ€ge,,inget hĂ€nder. Har gjort full installation av av Pt. Har testat olika kablar,,det hĂ€nder inget! Vad gör jag för fel? behövs det nĂ„gon installationsdisc till C8:an ??? Tacksam för svar. /Cribbson jag har aldrig kört Command 8 och kanske kommer med dumma frĂ„gor men jag försöker bara hjĂ€lpa, hoppas du har överseende đ Behöver inte C8 en extra strömkĂ€lla, eller rĂ€cker det med USB? eller du kanske redan kopplat in den... NĂ€r du installerar PT fĂ„r du en frĂ„ga om vilka komponenter du vill installera, dĂ€ribland drivrutinen till C8. klickade du i den rutan? I PT behöver du nog gĂ„ in under preferences (tror jag det var, Ă€r bortrest och har inte min hĂ„rdvara hĂ€r sĂ„ jag kan inte kolla) och ange den som midikontroll.
Burnie Postat 31 oktober 2008 Postat 31 oktober 2008 Hej Cribbson, och vÀlkommen till forumet, Prova dessutom att uppdatera Command 8:ans firmware GÄ sedan till: Setup/Peripherals/MIDI Controllers, och vÀlj "Command8" under "Type" "Recieve from" och "send to" Jag tror nog att det ska funka Hej hej Burnie
Cribbson Postat 1 november 2008 TrĂ„dstartare Postat 1 november 2008 Hej Cribbson, och vĂ€lkommen till forumet,Prova dessutom att uppdatera Command 8:ans firmware GĂ„ sedan till: Setup/Peripherals/MIDI Controllers, och vĂ€lj "Command8" under "Type" "Recieve from" och "send to" Jag tror nog att det ska funka Hej hej Burnie Yes,,sĂ„ enkelt var det. Tack för det Burnie,,Grymt /Cribbson đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.