Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tja, jag kan inte hitta nÄn som kan förklara det hÀr.

Hur kan man lÀgga ut noter pÄ "Piano roll" sÄ att dom lÄter bÄde lÄnga o korta beroende pÄ hur lÄng du gör dom dÀr rektangulÀra grejer?

jag har försökt med o klippa ljud i Edison men det funkar ju inte heller.

Visa ljud Àr tillexempel lÄÄÄnga sÄ nÀr jag sÀtter ut tvÄ olika toner eftervarandra i piano rollen sÄ lÀggs den första tonen över den andra för att den e sÄ lÄng. jag vill bara att den ska lÄta tills andra tonen börjar. =/

post-19339-1225025832_thumb.jpg

jÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀtteschysst om nÄn kunde hjÀlpa mig med det lilla problemet.

Annons
Postat

Det löser du ganska lĂ€tt faktiskt 😉

Om du nu syftar pÄ att du har en sample som Àr tex en synth?

Om det Àr en VST plugg som krÄnglar sÄdÀr sÄ har jag ingen aning om vad det kan vara.

Men iaf. Tryck upp din sample >> in pĂ„ INS >> dra DEL, ATT, DEC, SUS, REL till noll. FÖRUTOM HOLD. Den ska till max.

SĂ„hĂ€r!😄

post-14666-1225031559_thumb.jpg

SĂ„dĂ€r. Nu klickar du bara pĂ„ SMP igen och provar ifall det fungerar! 🙂

Om du inte fungerar sÄ skriv igen!

Postat
Det löser du ganska lĂ€tt faktiskt đŸ˜Č

Om du nu syftar pÄ att du har en sample som Àr tex en synth?

Om det Àr en VST plugg som krÄnglar sÄdÀr sÄ har jag ingen aning om vad det kan vara.

Men iaf. Tryck upp din sample >> in pĂ„ INS >> dra DEL, ATT, DEC, SUS, REL till noll. FÖRUTOM HOLD. Den ska till max.

SĂ„hĂ€r!😄

post-14666-1225031559_thumb.jpg

SĂ„dĂ€r. Nu klickar du bara pĂ„ SMP igen och provar ifall det fungerar! 🙂

Om du inte fungerar sÄ skriv igen!

Jag skriver igen för att tacka sÄ hemskt mycket! Det funkar finemang ju!=D tacktack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.