Dii Posted October 26, 2008 Posted October 26, 2008 tja, jag kan inte hitta nån som kan förklara det här. Hur kan man lägga ut noter på "Piano roll" så att dom låter både långa o korta beroende på hur lång du gör dom där rektangulära grejer? jag har försökt med o klippa ljud i Edison men det funkar ju inte heller. Visa ljud är tillexempel lååånga så när jag sätter ut två olika toner eftervarandra i piano rollen så läggs den första tonen över den andra för att den e så lång. jag vill bara att den ska låta tills andra tonen börjar. =/ jäääääääääätteschysst om nån kunde hjälpa mig med det lilla problemet.
philmeizter Posted October 26, 2008 Posted October 26, 2008 Det löser du ganska lätt faktiskt 😉 Om du nu syftar på att du har en sample som är tex en synth? Om det är en VST plugg som krånglar sådär så har jag ingen aning om vad det kan vara. Men iaf. Tryck upp din sample >> in på INS >> dra DEL, ATT, DEC, SUS, REL till noll. FÖRUTOM HOLD. Den ska till max. Såhär!😄 Sådär. Nu klickar du bara på SMP igen och provar ifall det fungerar! 🙂 Om du inte fungerar så skriv igen!
djstyler Posted October 26, 2008 Posted October 26, 2008 Nu glömde du väll ändå att sätta dec till max också?.. 😉
Dii Posted October 26, 2008 Author Posted October 26, 2008 Det löser du ganska lätt faktiskt 😲Om du nu syftar på att du har en sample som är tex en synth? Om det är en VST plugg som krånglar sådär så har jag ingen aning om vad det kan vara. Men iaf. Tryck upp din sample >> in på INS >> dra DEL, ATT, DEC, SUS, REL till noll. FÖRUTOM HOLD. Den ska till max. Såhär!😄 Sådär. Nu klickar du bara på SMP igen och provar ifall det fungerar! 🙂 Om du inte fungerar så skriv igen! Jag skriver igen för att tacka så hemskt mycket! Det funkar finemang ju!=D tacktack!
Recommended Posts