Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jaha ja, suttit och lÀst trÄdar i parti och minut den senaste tiden, och nu börjar det bli dags att uppgradera sig!

Ska köpa nytt ljudkort, externt, med Ätta preamps och firewire. So far, so good. Och de som verkar populÀrast Àr ju helt klart Focusrite Saffire Pro 10 I/O och Presonus Firepod - sÄ det Àr lite hÀr jag har hamnat och stannat.

Jag kör pÄ PC med win XP 32 och Cubase SX 3, ska vÀl sÄ smÄningom uppgradera till fyran nÀr det finns pengar över som man inte kan göra nÄgot roligare för - hittils sÄ har jag varit fullstÀndigt nöjd med vad SX 3 har att erbjuda.

SÄ vad tycker folket att jag ska satsa pÄ?

😄

Redigerat av Fertan
Annons
Postat

De Àr bÄda bra kort tycker jag (knappast pest eller kolera). Tycker mixermjukvaran till Saffire Àr bÀttre. DÀremot har jag mer förtroende för firepodens drivrutiner. Gillar bÀttre att ha XLR-ingÄngarna pÄ baksidan av ett rack som Saffire har. Men det funkar att ha dem dÀr fram med om man inte anvÀnder alla sÄ ofta.

De Ă€r bĂ„de bra köp. SĂ„ gĂ„ pĂ„ det som kĂ€nns rĂ€tt helt enkelt. Eller rent av det du tycker Ă€r snyggast 😄

Postat
De Àr bÄda bra kort tycker jag (knappast pest eller kolera). Tycker mixermjukvaran till Saffire Àr bÀttre. DÀremot har jag mer förtroende för firepodens drivrutiner. Gillar bÀttre att ha XLR-ingÄngarna pÄ baksidan av ett rack som Saffire har. Men det funkar att ha dem dÀr fram med om man inte anvÀnder alla sÄ ofta.

De Ă€r bĂ„de bra köp. SĂ„ gĂ„ pĂ„ det som kĂ€nns rĂ€tt helt enkelt. Eller rent av det du tycker Ă€r snyggast 😆

Det Ă€r hĂ€r Ă„ngesten kommer in 😆 KĂ€nns dock lite bekvĂ€mare med XLR-ingĂ„ngarna pĂ„ framsidan, lite lĂ€ttare att komma Ă„t pĂ„ nĂ„got sĂ€tt!

hmm.. 😄

Postat (redigerat)

De Ă€r bĂ„de bra köp. SĂ„ gĂ„ pĂ„ det som kĂ€nns rĂ€tt helt enkelt. Eller rent av det du tycker Ă€r snyggast 🙂

Det Ă€r hĂ€r Ă„ngesten kommer in 😛 KĂ€nns dock lite bekvĂ€mare med XLR-ingĂ„ngarna pĂ„ framsidan, lite lĂ€ttare att komma Ă„t pĂ„ nĂ„got sĂ€tt!

hmm.. 😳

Kör ocksÄ Firepod och det funkar enormt bra med bra preamps. Men precis som du nÀmner sÄ föll jag nog mest för xlr-ingÄngarna pÄ framsidan. Otroligt smidigt..

Redigerat av perlin
Postat
Jag tycker att du ska titta pÄ Motu 8pre ocksÄ, det har ocksÄ allt du skriver att du behöver.

Kollade upp det, och det ligger ju ungefĂ€r tusenlappen över Firepoden hos tysken! KĂ€nns ju kanske lite dumt om det inte Ă€r nĂ„gon större skillnad.. Och sĂ„ sitter ju preamparna pĂ„ baksidan ocksĂ„! 😄

Postat (redigerat)
firepod firepod firepod!!!!

hehe... 🙂

Har nog bestĂ€mt mig för den nu faktiskt 🙂 4300 pix med thon rack bundle, kĂ€nns ju helt ok!

Tack för er hjĂ€lp i alla fall 🙂

Edit:tack

Redigerat av Fertan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.