Fertan Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 (redigerat) Jaha ja, suttit och lĂ€st trĂ„dar i parti och minut den senaste tiden, och nu börjar det bli dags att uppgradera sig! Ska köpa nytt ljudkort, externt, med Ă„tta preamps och firewire. So far, so good. Och de som verkar populĂ€rast Ă€r ju helt klart Focusrite Saffire Pro 10 I/O och Presonus Firepod - sĂ„ det Ă€r lite hĂ€r jag har hamnat och stannat. Jag kör pĂ„ PC med win XP 32 och Cubase SX 3, ska vĂ€l sĂ„ smĂ„ningom uppgradera till fyran nĂ€r det finns pengar över som man inte kan göra nĂ„got roligare för - hittils sĂ„ har jag varit fullstĂ€ndigt nöjd med vad SX 3 har att erbjuda. SĂ„ vad tycker folket att jag ska satsa pĂ„? đ Redigerat 24 oktober 2008 av Fertan
RoBERT Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 SjĂ€lv har jag kört pĂ„ min firepod i 3 Ă„r och den snurrar pĂ„ klockrent och levererar bra kvalitet och minimalt med meckande. Jag kör ocksĂ„ Cubase. đ /Robban
rainydays Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 De Ă€r bĂ„da bra kort tycker jag (knappast pest eller kolera). Tycker mixermjukvaran till Saffire Ă€r bĂ€ttre. DĂ€remot har jag mer förtroende för firepodens drivrutiner. Gillar bĂ€ttre att ha XLR-ingĂ„ngarna pĂ„ baksidan av ett rack som Saffire har. Men det funkar att ha dem dĂ€r fram med om man inte anvĂ€nder alla sĂ„ ofta. De Ă€r bĂ„de bra köp. SĂ„ gĂ„ pĂ„ det som kĂ€nns rĂ€tt helt enkelt. Eller rent av det du tycker Ă€r snyggast đ
Fertan Postat 24 oktober 2008 TrĂ„dstartare Postat 24 oktober 2008 De Ă€r bĂ„da bra kort tycker jag (knappast pest eller kolera). Tycker mixermjukvaran till Saffire Ă€r bĂ€ttre. DĂ€remot har jag mer förtroende för firepodens drivrutiner. Gillar bĂ€ttre att ha XLR-ingĂ„ngarna pĂ„ baksidan av ett rack som Saffire har. Men det funkar att ha dem dĂ€r fram med om man inte anvĂ€nder alla sĂ„ ofta. De Ă€r bĂ„de bra köp. SĂ„ gĂ„ pĂ„ det som kĂ€nns rĂ€tt helt enkelt. Eller rent av det du tycker Ă€r snyggast đ Det Ă€r hĂ€r Ă„ngesten kommer in đ KĂ€nns dock lite bekvĂ€mare med XLR-ingĂ„ngarna pĂ„ framsidan, lite lĂ€ttare att komma Ă„t pĂ„ nĂ„got sĂ€tt! hmm.. đ
bakke Postat 24 oktober 2008 Postat 24 oktober 2008 Jag tycker att du ska titta pÄ Motu 8pre ocksÄ, det har ocksÄ allt du skriver att du behöver.
perlin Postat 24 oktober 2008 Postat 24 oktober 2008 (redigerat) De Ă€r bĂ„da bra kort tycker jag (knappast pest eller kolera). Tycker mixermjukvaran till Saffire Ă€r bĂ€ttre. DĂ€remot har jag mer förtroende för firepodens drivrutiner. Gillar bĂ€ttre att ha XLR-ingĂ„ngarna pĂ„ baksidan av ett rack som Saffire har. Men det funkar att ha dem dĂ€r fram med om man inte anvĂ€nder alla sĂ„ ofta. De Ă€r bĂ„de bra köp. SĂ„ gĂ„ pĂ„ det som kĂ€nns rĂ€tt helt enkelt. Eller rent av det du tycker Ă€r snyggast đ Det Ă€r hĂ€r Ă„ngesten kommer in đ KĂ€nns dock lite bekvĂ€mare med XLR-ingĂ„ngarna pĂ„ framsidan, lite lĂ€ttare att komma Ă„t pĂ„ nĂ„got sĂ€tt! hmm.. đł Kör ocksĂ„ Firepod och det funkar enormt bra med bra preamps. Men precis som du nĂ€mner sĂ„ föll jag nog mest för xlr-ingĂ„ngarna pĂ„ framsidan. Otroligt smidigt.. Redigerat 24 oktober 2008 av perlin
Fertan Postat 24 oktober 2008 TrĂ„dstartare Postat 24 oktober 2008 Jag tycker att du ska titta pĂ„ Motu 8pre ocksĂ„, det har ocksĂ„ allt du skriver att du behöver. Kollade upp det, och det ligger ju ungefĂ€r tusenlappen över Firepoden hos tysken! KĂ€nns ju kanske lite dumt om det inte Ă€r nĂ„gon större skillnad.. Och sĂ„ sitter ju preamparna pĂ„ baksidan ocksĂ„! đ
Fertan Postat 26 oktober 2008 TrĂ„dstartare Postat 26 oktober 2008 (redigerat) firepod firepod firepod!!!! hehe... đ Har nog bestĂ€mt mig för den nu faktiskt đ 4300 pix med thon rack bundle, kĂ€nns ju helt ok! Tack för er hjĂ€lp i alla fall đ Edit:tack Redigerat 26 oktober 2008 av Fertan
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.